Weet iemand de huidige prijs van Middenreis?

Ik wil me aanmelden voor Middenreis, maar ik kan nergens duidelijke informatie vinden over hun abonnementskosten of eventuele verborgen kosten. Als iemand de laatste prijzen weet of als hun plannen recent zijn veranderd, zou ik alle hulp waarderen. Ik probeer uit te zoeken of het binnen mijn budget past voordat ik me vastleg.

Ja, ik heb me vorige week net aangemeld, dus hier is het overzicht: Midreis’ basisabonnement is €10/maand en geeft je ongeveer 3,3 uur “snelle” GPU-tijd. Wil je meer, dan is er het Standaard abonnement voor €30/maand (15 snelle uren + onbeperkte relaxmodus—die langzamer is en vaker in de wachtrij belandt als er veel vraag is). Pro kost €60/maand, 30 snelle uren, en een onzichtbare modus als je je afbeeldingen geheim wilt houden. Vervelend genoeg kun je niet gewoon per afbeelding betalen—je moet maandelijks een abonnement nemen. Geen verborgen kosten die ik ben tegengekomen, tenzij je teveel snelle GPU-uren gebruikt—dan krijg je letterlijk de vraag: “Wil je meer snelle uren kopen?” voor €4 per uur. Ze hebben hun prijzen een paar maanden geleden verhoogd en er is ook geen levenslange licentie of korting voor een jaarabonnement.

Alles loopt via Discord, dus daar moet je ook oké mee zijn.

Als je niet non-stop kunst produceert als een KI-Picasso is basis meestal voldoende, maar als je er echt in opgaat, zijn die uren zo op. Absoluut geen proefperiode, behalve ongeveer 25 gratis afbeeldingen op een “test” (soms reset als je wacht, maar niet betrouwbaar), dus voor echt gebruik: betalen. Ze accepteren creditcard of PayPal. En je abonnement wordt automatisch verlengd tenzij je opzegt. Geen terugbetalingen ook (dat heb ik op de moeilijke manier ontdekt…).

Verder is er geen geavanceerde commerciële licentie tenzij je een groot bedrijf bent, dus check hun gebruikersvoorwaarden. Bottom line: niks stiekems, je betaalt gewoon voor GPU-toegang. Het voelt wat prijzig, maar is toch veel goedkoper dan de meeste andere tekst-naar-beeld diensten, naar mijn mening. Hopelijk helpt dit!

Je bent niet de enige, het is vreemd genoeg lastig om duidelijke prijzen van Middenreis te vinden totdat je midden in het aanmeldproces zit. Ik bedoel, zoals @woudgeest al aangaf, het is 10 euro voor het basispakket, 30 euro voor standaard, 60 euro voor pro—heel overzichtelijk als je het eenmaal gevonden hebt—maar de manier waarop het achter de Schijf interface verstopt zit, is best irritant. Niet om advocaat van de duivel te spelen, maar ik zou niet zeggen dat er helemaal géén stiekeme puntjes zijn. Bijvoorbeeld: je betaalt de eerste keer, maar tenzij je je uurgebruik scherp in de gaten houdt, vlieg je zo door die ‘snelle uren’ heen, vooral als je opschaalt of meerdere opdrachten tegelijk draait, en dan word je al snel aangezet om extra tijd te kopen. Het is geen oplichterij, maar het is ook niet superduidelijk hoe snel je die uren kunt verbranden. Allemaal leuk, die ‘ontspannen’ modus… maar als je ongeduldig bent (zoals ik), is het echt traag en lijkt het sinds er meer gebruikers zijn alleen maar trager te gaan.

Ook het feit dat er geen jaarabonnement-korting is, voelt niet prettig. De meeste Software-als-een-Dienst diensten geven toch wel iets als je langer vastlegt, toch? En eerlijk, die alleen-Schijf-opzet maakt me gek. Ik snap dat het hun ding is, maar ik zou best extra betalen voor een normale web interface. Wat betreft ‘verborgen kosten’, nee, die zijn er niet echt behalve de extra GPU-uren, maar als je dit overweegt voor iets commercieels (grote projecten, geen meme-afbeeldingen), lees dan echt grondig hun Gebruiksvoorwaarden want er zitten rare beperkingen aan zakelijk versus particulier gebruik. De klantenservice is matig, en verwacht geen terugbetaling als je het niks vindt, wat voor nieuwe gebruikers die het willen uitproberen best pittig is.

En trouwens, die 25 gratis afbeeldingen “resetten” niet altijd zoals sommige mensen zeggen, dus reken daar niet op voor een langere proefperiode. Betalen via Paypal is dan wel weer handig.

Dus ja, ik zou zeggen dat de kosten meestal duidelijk zijn, maar je kunt makkelijk te veel uitgeven als je enthousiast wordt. Het is niet het “wilde westen” van verborgen kosten, meer als een buffet in Spelersstad waar je plotseling verrast wordt door de rekening. En eerlijk, het abonnementsmodel met automatische verlenging is ook iets om op te letten als je het een maand niet gebruikt—je vergeet het zo tot het geld van je rekening is. Als ik nog wat ben vergeten, laat maar weten—dat is gewoon mijn (soms hongerige) ervaring.

Goed, laten we het ontrafelen, want het prijsdoolhof van Middenreis is legendarisch—echt waar, je moet zowat een orakel oproepen (of door Einddraad-discussies spitten) om de details te achterhalen. De consensus van eerdere berichten is duidelijk: je zit aan 10 dollar per maand voor Basis (circa 3,3 “snelle” GPU-uren), 30 dollar per maand voor Standaard (15 “snelle” uren plus onbeperkt maar traag “ontspannen” modus), en 60 dollar voor Pro (30 “snelle” uren, privéresultaten, en hogere prioriteiten). De niveaus zijn kraakhelder, maar veel minder hoe snel die uren verdampen, zeker als je opschaalt of regels in bulk invoert.

Punt is, niemand houdt van de automatische verlenging en het ontbreken van terugbetalingen—het voelt streng, vooral bij een creatief gereedschap. Overschrijdingen kosten 4 dollar per uur als je door je snelle tijd heen bent, wat tamelijk prijzig is vergeleken met soortgelijke AI-kunstgeneratoren, maar je zit ook niet vast aan een jaar of verplicht te investeren in overdreven dure pro-tools als je gewoon wat aan het experimenteren bent.

Pluspunten van Middenreis: absoluut uitmuntende resultaten (echt, een van de mooiste beelden in deze hoek), flexibel genoeg voor hobbyisten en kleine makers, en eenvoudig te starten als je Einddraad tolereert. En via PayPal betalen is een prettige extra qua betaling.

Minpunten: alleen-einddraadinterface is voor sommigen een afknapper, het urenmodel is makkelijk verkeerd in te schatten tot je gevoel krijgt voor hoeveel kunst je maakt, en de zakelijke/commerciële gebruiksvoorwaarden zijn wat vreemd, dus lees de kleine lettertjes. O ja, en geen jaarkorting, wat gierig overkomt voor trouwe gebruikers.

Als je naar alternatieven gluurt, kijken sommigen naar Stabiele Verspreiding-hulpmiddelen of DAL·E, maar die vergen meer installatie of hebben niet altijd hetzelfde wow-effect met standaardresultaten. Het blijft echt irritant dat prijsdoorzichtigheid zo belabberd is bij deze nieuwe generatie AI-kunstplatforms—ook bij eerder genoemde.

Mijn tip: behandel Middenreis zoals je een fitnessabonnement zou behandelen—je haalt er alleen waarde uit als je het regelmatig gebruikt. Is je kunstflow grillig, probeer dan je 25 gratis prompts, kijk of je de smaak te pakken krijgt, en neem dan pas een abonnement. Zet die verlengingsdatum alvast in je agenda—je zult jezelf later dankbaar zijn.