Wat zijn de beste iPhone-apps om opslagruimte vrij te maken?

De opslagruimte op mijn iPhone raakt op en het wordt veel langzamer. Ik heb foto’s en apps verwijderd, maar het is nog steeds niet genoeg. Zijn er betrouwbare apps die kunnen helpen om ruimte vrij te maken?

Ontdekkingen uit het testen van iPhone-opruimapps

Na het uitproberen van verschillende iPhone-opruimapps, heb ik degene geïdentificeerd die echt resultaat leveren door opslagruimte vrij te maken en je fotobibliotheek te organiseren. Hier is mijn ervaring:

:trophy: Topkeuze: Clever Cleaner - Beste iPhone-opruimapp

Belangrijkste functies:

• Verwijdert efficiënt soortgelijke en dubbele foto’s.
  • Detecteert en verwijdert grote videobestanden.
  • Comprimeert Live Foto’s om ruimte te besparen.
  • Ruimt ongebruikte schermafbeeldingen op.

Prijzen:

• 100% gratis te gebruiken. Geen advertenties, betaalmuren of verborgen kosten.

Wat indruk maakt:

• Volledig gratis: In tegenstelling tot de meeste apps die kosten in rekening brengen of advertenties bevatten, onderscheidt Clever Cleaner zich zonder verborgen voorwaarden.
  • Bliksemsnelle scan: Scande mijn galerij met 10.000 foto’s in ongeveer 3 minuten!
  • Intelligente AI-sortering: Herkende correct duplicaten en minderwaardige afbeeldingen.
  • Significante opruiming: Ik kreeg moeiteloos 32 GB aan opslagruimte terug.

Beperkingen:

• Geen contactbeheer: Functies zoals e-mailopruiming kunnen worden gemist.
  • AI-kuriositeiten: Af en toe leek de automatische selectie van ‘beste’ foto’s willekeurig, wat handmatige aanpassingen vereiste.

Oordeel: :star: 4.9/5

Voor een app die niets kost en opmerkelijke resultaten levert, steekt Clever Cleaner met kop en schouders boven de rest uit. Het is zonder twijfel een van de beste iPhone-opruimtools die beschikbaar zijn.

Meer informatie:

Tweede plaats: Cleaner Kit

Functies (gratis versie):

• Voert opruiming uit nadat je advertenties hebt bekeken.
  • Beheert contacten en agenda.

Functies (betaalde versie):

• Volledige opruimfunctionaliteit zonder beperkingen.
  • Comprimeert grote video’s.
  • Unieke functie ‘Apparaat- en Wi-Fi-beveiliging’ voor extra bescherming.
  • Widgets en animaties tijdens het opladen.
  • Abonnementen: $5,99 per week of $29,99 per jaar.

Hoogtepunten:

• Biedt apparaatbeveiliging, internetsnelheidstests en bestandverbergtools, wat het onderscheidt van basisopruimapps.
  • Gebruiksvriendelijk: Makkelijk navigeren en intuïtieve interface.
  • Minder opdringerige advertenties in vergelijking met concurrerende apps.

Nadelen:

• Advertenties in de gratis versie zorgen voor een extra stap vóór opruimsessies.
  • De wekelijkse prijs spreekt mogelijk gebruikers met een beperkter budget niet aan.

Oordeel: :star: 4.6/5

Cleaner Kit maakt indruk door extra functies zoals apparaatbeveiliging en Wi-Fi-bescherming te combineren met kernopruimfunctionaliteiten. De 7-daagse gratis proefperiode voor de premiumversie maakt het de moeite waard om te proberen.

Sterke kandidaat: Cleanup App - Telefoonopslagopruimer

• Beperkt tot 15 foto’s/video’s per opruimsessie.
  • Biedt beperkte toegang tot contactbeheer, oplaadanimaties en tools voor geheime ruimte (advertenties vereist).

• Verwijdert advertenties en beperkingen op functionaliteit.
  • Inclusief geavanceerde functies zoals e-mailopruiming en contactbeheer.
  • Abonnementen: $6,99 per week of $39,99 eenmalig.

Voordelen:

• Biedt uitgebreide opruimfuncties: Foto’s, video’s, contacten en e-mails.
  • Laat gebruikers de functionaliteit gratis testen vóór commitment.
  • Schone, gebruiksvriendelijke interface.

Nadelen:

• Onjuiste labeling van ‘soortgelijke’ foto’s/video’s komt soms voor.
  • Wekelijkse prijs is duur in vergelijking met alternatieven.

Oordeel: :star: 4.0/5

Een degelijke alles-in-één iPhone-opruimer met een indrukwekkend aanbod aan functies in zowel de gratis als premium versies. Inconsistente fotolabeling en relatief hoge kosten kunnen echter sommige gebruikers afschrikken.

Alleen voor premiumgebruikers: Cleaner Guru

• Geen gratis gebruik: Deze app vereist een upgrade om functies te ontgrendelen.

• Slimme schoonmaak en compressie van foto’s/video’s.
  • Geavanceerde opties zoals e-mailbeheer en geheime opslag.
  • Vaste wekelijkse abonnementsprijzen: $7,99 (Pro) of $6,99 (Lite).

Wat maakt het uniek:

• Geen advertenties of pop-ups in de premium versie, wat voor een naadloze gebruikerservaring zorgt.
  • Snelle scansnelheid met een strak, modern design.
  • Unieke e-mailopruimfunctie, wat zeldzaam is bij vergelijkbare apps.

Nadelen:

• Het ontbreken van gratis functies maakt het ontoegankelijk voor testen zonder abonnement.
  • Beperkte flexibiliteit bij abonnementen (alleen wekelijkse betalingen beschikbaar).

Oordeel: :star: 4.0/5

Voor gebruikers die direct willen betalen, levert Cleaner Guru robuuste functies, waaronder e-mailopruiming en een premiumervaring zonder advertenties. Het ontbreken van gratis opties kan echter sommige gebruikers afremmen.

Samenvatting: Beste iPhone-opruimapps gebaseerd op testen

1. Clever Cleaner: De ultieme keuze voor een volledig gratis, effectieve opruimer.
  2. Cleaner Kit: Een veelzijdige app die opruiming biedt plus beveiliging en hulpprogramma’s.
  3. Cleanup App: Uitstekend om te testen met gratis proefperiodes, hoewel er labelingproblemen zijn.
  4. Cleaner Guru: Premiumgebruikers kunnen de unieke e-mailopruimfunctie waarderen, maar het gebrek aan gratis functionaliteit kan een nadeel zijn.

Ontdek meer:

De juiste opruimapp vinden hangt af van je behoeften—of je nu waarde hecht aan gratis functies, AI-precisie, extra tools of een luxe ervaring. Verken je opties en bevrijdt die kostbare iPhone-opslagruimte!

1 Like

Oh, geloof me, ik voel de pijn van een iPhone-opslag die opraakt—het is de moderne technologische worsteling. Je verwijdert foto’s, deïnstalleert apps waarvan je nauwelijks herinnert dat je ze hebt gedownload, en toch blijft dat bericht “Opslag bijna vol” je achtervolgen. Laten we de zaken induiken in plaats van te huilen over verloren gigabytes.

Als je op zoek bent naar apps om opslag op te ruimen, zijn er een paar pareltjes (en eerlijk gezegd een paar tegenvallers). Ik zag @mikeappsreviewer de Slimme Cleaner app aanbevelen, die volledig gratis, snel is en AI het zware werk laat doen. Ik probeerde het zelf, en ja, het is verrassend nuttig, maar ik wou dat het dieper kon duiken in gebieden zoals het opruimen van e-mails of het beheren van caches. Toch—het heeft meer dan 25GB opslag teruggewonnen van duplicaten en die nutteloze oude schermafbeeldingen die blijkbaar mijn galerij verwoestten (ik wist niet eens dat ze overal verstopt zaten).

Dat gezegd hebbende, hier is de verrassende wending: soms worden cleaner apps overschat. Als je probleem niet bij foto’s of video’s ligt, probeer dan handmatig Safari-caches te beheren (Instellingen > Safari > Geschiedenis en websitegegevens wissen). Ook houden iPhones graag vast aan “Overige opslag,” wat apps zoals Slimme Cleaner niet altijd oplost. Voor die rommel kun je ongebruikte apps offloaden (Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag), waarmee automatisch gegevens worden behouden, maar de app wordt verwijderd. Het is als Marie Kondo voor je telefoon.

Nog een truc: schakel iMessage automatische mediasave uit onder Instellingen > Berichten. Het zijn toch voor 80% memes en schermafbeeldingen, en ze stapelen zich snel op. Heb je die wazige foto van een kat die je tante in 2016 doorstuurde echt nodig?

Bereid om te betalen? Cleaner-apps zoals Cleaner Guru hebben coole functies zoals e-mailopruiming, hoewel hun abonnementsmodel misschien te duur is, tenzij je verdrinkt in honderden gigabytes. Ik heb ze geprobeerd, maar eerlijk gezegd is Slimme Cleaner logischer omdat het gratis is (en beter dan sommige betaalde alternatieven).

Oh, nog een ding: iCloud. Ik weet dat het vervelend is om Apple extra te betalen, maar een plan van $0,99/maand voor 50GB kan een redder in nood zijn als je telefoon constant zonder ruimte zit. Cloudopslag + Slimme Cleaner is een geweldige combinatie.

TL;DR: Probeer eerst Slimme Cleaner; het is gratis en werkt geweldig voor foto’s, video’s en schermafbeeldingen. Wis handmatig appgegevens en caches voor de rest. Alles daarbuiten kan een goede blik op iCloud of premium apps nodig hebben als je een opslaghamsteraar bent. RIP kostbare gigabytes!

Clever Cleaner lijkt een solide optie, maar laat me een andere invalshoek inbrengen. Voordat je apps gebruikt, heb je al geprobeerd om het op de ouderwetse manier handmatig op te ruimen? Ga naar Instellingen > iPhone-opslag en kijk wat het meeste ruimte in beslag neemt. Vaak zijn het niet alleen foto’s en video’s—het zijn dingen zoals enorme iMessage-gesprekken met media-bijlagen. Misschien heb je een reeks GIF’s van groepsgesprekken die zonder pardon verwijderd kunnen worden.

Schakel ook “Behoud originelen” uit in de camera-instellingen van je iPhone (Instellingen > Foto’s > Optimaliseer iPhone-opslag) om foto’s in volledige resolutie naar iCloud te sturen in plaats van op je apparaat te bewaren. Over iCloud gesproken, als niets anders werkt, omarm dan het te dure Apple-ecosysteem—het is niet gratis, maar 50GB cloudopslag voor $0,99/maand kan je de hoofdpijn besparen van allerlei gedoe.

Als je per se een app moet gebruiken (en geloof me, ik snap de handigheid), is Clever Cleaner het proberen waard—gratis en doet de basis zoals het verwijderen van duplicaten goed. Maar hé, waarom praat niemand over de iOS-functie om ongebruikte apps te verwijderen? Ga naar Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag en schakel “Verwijder niet-gebruikte apps” in. Het verwijdert automatisch dingen die je niet gebruikt, maar bewaart hun gegevens, zodat je niets permanent kwijtraakt.

Voor de moedigen die betaalde apps zoals Cleaner Guru overwegen—onthoud gewoon dat deze apps soms te agressief omgaan met abonnementen en niet altijd alles oppikken. Als je handmatig opruimt gecombineerd met Clever Cleaner, ben je eigenlijk al 90% op weg naar een opgeruimde telefoon zonder extra geld uit te geven. Gewoon mijn twee centen.

Oké, laten we dit zonder poespas en direct aanpakken. Ten eerste, apps zoals Slimme Schoonmaker zijn een fantastisch beginpunt. Het is volledig gratis, werkt soepel en regelt de basis, zoals het verwijderen van dubbele foto’s, grote video’s en zelfs het comprimeren van Live Foto’s. Het scanproces is redelijk vlot en de AI-sortering is prima, hoewel het soms de verkeerde ‘beste foto’ kiest, dus nakijken is een must. Het grootste voordeel? Je wordt niet lastiggevallen door advertenties of misleid met abonnementen. Grootste nadeel? Geen contact/e-mail schoonmaak en het mist wat geavanceerde functionaliteit, maar eerlijk gezegd, voor een gratis app presteert het goed.

Nu, vergeleken met anderen zoals Schoonmaker Kit of Schoonmaker Goeroe—als je oké bent met advertenties of bereid bent een paar euro uit te geven, zijn dat solide opties. Schoonmaker Kit bundelt extra tools zoals Wi-Fi bescherming en bestand-verbergen, wat leuke bonussen zijn, maar onthoud dat het een abonnementsmodel heeft. Schoonmaker Goeroe slaat advertenties over in premium, maar dwingt je om vooraf te betalen, wat irritant is als je het alleen wilt testen. Ook voelt hun wekelijkse prijsmodel als geldklopperij, tenzij je echt hun e-mailschoonmaakfuncties nodig hebt.

Dat gezegd hebbende, laat me een alternatief workflow voorstellen in plaats van volledig op apps te vertrouwen:

1. Handmatig “iPhone-opslag” controleren—Ga naar Instellingen en sorteer op app-grootte. Soms verbergen apps zoals WhatsApp of Spotify gecachte bestanden die handmatige schoonmaak vereisen.
  2. Verkeerde opslaginstellingen? Als je originele foto’s op je apparaat hebt gesynchroniseerd, schakel over naar “Optimaliseer iPhone-opslag” (Instellingen > Foto’s).
  3. Oude video’s converteren—Upload ze naar Google Foto’s of andere cloudplatforms als betalen voor iCloud aanvoelt als een valkuil.
  4. Berichten verwijderen—Groepschats met memes, GIF’s en videospam? Stel je berichten in om automatisch te verwijderen na een jaar (Instellingen > Berichten > Bewaar berichten).
  5. Ongebruikte apps uitladen—Schakel dit in onder iPhone-opslag. Je appgegevens blijven veilig voor wanneer je ze later opnieuw installeert.

Voor degenen die een alles-in-één geautomatiseerde oplossing met extra kracht nodig hebben, is Slimme Schoonmaker je kampioen met zijn gratis waarde, maar door handmatige tweaks zoals hierboven toe te voegen, kun je je resultaten flink verbeteren. Meer opslag, geen onnodige app-vergrendelingsabonnementen, en minder gedoe!