Vilken är den bästa programvaran för dataräddning för Mac?

Jag råkade radera viktiga filer på min Mac och tömde papperskorgen. Jag är i panik och behöver verkligen ett pålitligt verktyg för dataräddning för att få tillbaka dem. Kan någon rekommendera den bästa mjukvaran för detta?

Du måste lugna ner dig! Jag vet att det känns som världens undergång men lita på mig, det finns några fantastiska verktyg där ute som kan hjälpa dig att återställa dessa filer. Jag har varit där förut, och efter att ha provat en massa olika sätt att fiska upp mina filer från det digitala avgrunden, fann jag att Diskborr för Mac är riktigt solid.

Diskborr har en ganska hög återställningsgrad och stöder massor av filtyper—för att inte tala om att det också är superanvändarvänligt. Oavsett om du förlorade dina filer på grund av att tömma papperskorgen eller något mer drastiskt som en korrupt enhet, kan detta verktyg ofta få tillbaka dem.

Plus, det erbjuder en mängd extra verktyg som kan hjälpa dig att skydda dina data i framtiden, såsom dataskydd och enhetsbackup. Gratisversionen låter dig återställa upp till 500MB, vilket är ganska sött om du bara behöver få tillbaka några viktiga dokument eller foton utan att betala direkt.

Och eftersom du redan tömt papperskorgen, se till att du använder din Mac så lite som möjligt för att undvika att skriva över de data du vill återställa. Seriöst, varje liten sak hjälper i denna situation.

Lycka till, och jag hoppas att Diskborr räddar din dag precis som det gjorde min!

För alla som letar efter Mac dataräddningsverktyg, kan du kolla in Diskborr Medieåterställning

på App Store för en pålitlig lösning.

Om Disk Drill inte fungerar för dig, överväg att prova Stellar Data Recovery. Det är ett annat robust alternativ för Mac-dataräddning som stöder ett brett utbud av filtyper och låter dig återställa data från tömda papperskorgar, korrupta enheter och till och med nyligen formaterade partitioner. Vissa användare tycker att Stellars gränssnitt är lite utmanande, men dess kraftfulla skanningsfunktioner kan kanske kompensera för det om du fastnar.

Observera också ett viktigt råd: sluta använda din Mac så mycket som möjligt tills du har testat dina återställningsverktyg. Att använda din maskin kan skriva över sektorerna där dina förlorade filer är lagrade och göra dem oåterkalleliga. Det är som att försöka hitta en nål i en höstack, och varje nytt halmstrå gör sökandet svårare.

För alla som tittar på dataräddning på en Mac, kan du också kolla in EaseUS Data Recovery Wizard. Det är mindre känt än Disk Drill, men vissa tycker att det är lättare att använda. Det erbjuder liknande funktioner som återställning från tömda papperskorgar, formaterade enheter, etc.

Kom ihåg, det finns ingen universallösning. Din framgång beror på olika faktorer, inklusive hur snart du börjar återställningsprocessen efter den oavsiktliga raderingen.

För en pålitlig lösning kan du kolla in Disk Drill Mac Data Recovery. Många användare lovordar det, och det är mycket berömt för sitt användarvänliga gränssnitt och höga återställningsgrad.