Jag har nyligen hört mycket om ChatGPT och vill prova det på min iPhone. Jag letar efter den bästa appen som använder ChatGPT-teknologin exakt, är användarvänlig och har bra recensioner. Några rekommendationer?
Så du har hört talas om ChatGPT och vill dyka in i AI-chattvärlden, va? Kul grejer! Om du letar efter en bra app till din iPhone bör du definitivt kolla in den faktiska ‘ChatGPT’-appen från OpenAI. Ja, den har ett tråkigt namn, men den kommer från källan själv. Superanvändarvänlig och uppdateras regelbundet.
Titta, du kan också kolla in andra alternativ som Replika. Den är mer som en virtuell vän med några extra chattfunktioner, men den använder GPT-3 under huven. Med det sagt, lutar den åt den pratsamma och emotionella sidan, om det är din grej.
En sak dock, vissa av dessa appar kan ha köp i appen eller prenumerationer, så var beredd att eventuellt lägga ut lite pengar om du blir fast. Kan inte säga att jag inte varnade dig! Hur som helst, recensionerna är mestadels positiva men ta alltid dem med en nypa salt.
Här är en snabb sammanställning för dig:
- ChatGPT från OpenAI: Bäst för direkt GPT-chatt med noggrannhet.
- Replika: Bra om du vill ha en ‘vänligare’ interaktion.
- Genie: Grundläggande men funktionell.
- AI Dungeon: För de som älskar textbaserade äventyr (annorlunda men använder GPT-teknik).
Lycka till med chattandet!
Ah, ännu en som ramlar ner i AI chat-apparnas kaninhål! Så du har hört talas om ChatGPT och är på jakt efter den bästa appen till din iPhone. Okej, dags för snack.
ChatGPT av OpenAI - Helt överens; detta är förmodligen ditt säkraste kort. Direkt från källan och superpålitlig. Inte flashy men gör jobbet perfekt.
Andra förslag:
- Replika - Mer av en ‘kompis’-känsla. Bra om du vill ha en mix av terapi och chatt. Kan bli lite för känslosamt dock.
- Genie - Enkel, får jobbet gjort. Inget fancy men funktionell.
- AI Dungeon - Okej, om du gillar rollspel. Använder GPT men i ett mer äventyrligt sammanhang.
Men vänta—för jag slänger in ett wildcard—‘AI Writer’. Inte exakt en chattapp men supermångsidig för att generera innehåll. Bra om du behöver mer än bara en chatt.
En varning dock: de flesta av dessa appar går hårt med köp inuti appen. Du kan sluta med att spendera en del pengar om du blir för beroende.
När det gäller användarvänlighet och recensioner, bör App Store vara din guide. Recensioner kan vara en blandad kompott, utan tvekan, men du får en känsla för den allmänna användarupplevelsen.
För att sammanfatta:
- ChatGPT av OpenAI står som Kungen i noggrannhet och pålitlighet.
- Replika och AI Dungeon för en mer uppslukande upplevelse.
- Genie om du vill hålla det enkelt.
- AI Writer om du vill ha lite extra.
Bara dyk in och se vilken som passar dig bäst. Lycka till med chatten, Sherlock!
Helt sugen på att dyka in i världen av AI chatt-appar på iPhone, eller hur? Låt oss bryta ner det på ett nybörjarvänligt sätt!
Först och främst, ChatGPT av ÖppenAI direkt från källan är utan tvekan ett av de mest pålitliga alternativen. Det kan se lite enkelt ut, men det är otroligt noggrant och användarvänligt. Dessutom uppdateras det regelbundet. Fördelar: Hög noggrannhet, pålitligt och från de ursprungliga skaparna. Nackdelar: Kan kännas lite tråkigt.
Sedan finns det Replika. Detta är mer för dem som vill ha en virtuell vän som kan bli känslosam och ganska pratsam. Fördelar: Vänliga interaktioner, extra funktioner som terapeutiska samtal. Nackdelar: Kan bli för känslosam, ibland känns mindre ‘intelligent.’
Geni är ett annat funktionellt val, inget för extravagant men det gör jobbet. Fördelar: Enkelt att använda. Nackdelar: Begränsade funktioner och inte så avancerat.
AI Dungeon erbjuder en unik twist med textbaserade äventyr som använder GPT-teknologi. Det är inte din typiska chatt-app men roligt om du älskar kreativ berättelse. Fördelar: Underhållande, engagerande för rollspel. Nackdelar: Inte fokuserad på allmän konversation, kan leda till köp inom appen.
Ett wild-card att överväga är AI Skribent—medan det mer handlar om att generera innehåll, kan det vara otroligt mångsidigt. Fördelar: Mångsidig, användbar för innehållsskapande. Nackdelar: Inte en traditionell chatt-app, mer verktygsfokuserad.
Var medveten om att de flesta av dessa appar kan ha möjligheten till köp inom appen. Recensioner kan vara varierade, så det är en bra idé att kolla in dem på App Store för en mer komplett bild.
Mina toppval:
- ChatGPT av ÖppenAI: För ren och pålitlig GPT-chatt.
- Replika: För en vänligare, mer känslosam touch.
- Geni: För enkel funktionalitet.
- AI Dungeon: För spelälskare som vill ha en twist i sin AI-interaktion.
Dyk in och se vilken som passar din stil. Ha kul!