Vad är den bästa städappen för iPhone?

Jag har märkt att lagringsutrymmet på min iPhone nästan är fullt och att den går långsammare än vanligt. Jag tror att det finns många onödiga filer eller appar som tar upp plats. Kan någon rekommendera en pålitlig städapp för att frigöra lite utrymme?

Den ultimata guiden till iPhone-rensningsappar: En djupgående bedömning

Är du överväldigad av dubbla foton eller kämpar med lagringsproblem på din iPhone? Vi har testat flera iPhone-rensningsappar för att hjälpa dig hitta de bästa lösningarna för att hålla din enhet fri från röran. Nedan erbjuder vi en detaljerad granskning av populära appar, uppdelade efter deras funktioner, användarvänlighet och totala värde.

:trophy: Vinnare: Smarta Rensaren - Den bästa iPhone-rensningsappen

Huvudfunktioner

• Tar effektivt bort dubbla och liknande foton.
  • Identifierar och raderar stora videofiler.
  • Komprimerar Live-bilder för att spara lagring.
  • Tar bort oanvända skärmdumpar.

Prissättning och betalda funktioner

• Appen är helt gratis.
  • Annonsfri utan betalväggar eller köp i appen.

Vad som sticker ut

:white_check_mark: Helt gratis: Till skillnad från många andra appar erbjuder Smarta Rensaren full funktionalitet utan annonser eller prenumerationskostnader.
:white_check_mark: Snabb prestanda: Genomförde en grundlig genomsökning av ett omfattande galleri på bara tre minuter.
:white_check_mark: Effektiv AI: Hittade och sorterade de flesta dubbla och suddiga foton korrekt.
:white_check_mark: Imponerande resultat: Frigjorde hela 32 GB lagringsutrymme utan ansträngning.

Var den kan förbättras

:x: Begränsad rengöringsomfattning: Inga verktyg för att hantera e-post eller kontaktlistor (funktioner som finns hos vissa konkurrenter).
:x: AI-begränsningar: Flaggar ibland ovanliga ‘bästa’ foton, vilket kräver manuell dubbelkontroll.

Slutgiltig bedömning

:star: 4,9 / 5
För en kostnadsfri lösning levererar Smarta Rensaren en oöverträffad upplevelse och är utan tvekan det bästa valet för användare som söker enkel och effektiv optimering av foton och lagring.

Ytterligare resurser

Utmanare: Rensarverktyg

(Tidigare kallad Smart Rensare)

Funktioner i gratisversionen

• Rensar specifika filer med krav på att visa annonser för att låsa upp varje rengöringsfunktion.
  • Hjälper till att hantera kontakter och kalenderposter.

Funktioner i premiumversionen ($5,99/vecka eller $29,99/år)

• Obegränsad åtkomst till rengöring.
  • Verktyg för videokomprimering.
  • Laddningsanimationer för telefonen.
  • Internet-hastighetstester.
  • Alternativ för att dölja privata filer.
  • Annonsfri surfning och enhetsskydd.

Fördelar

:heavy_check_mark: Innehåller en 7-dagars gratis provperiod för att utforska premiumfunktioner utan risk.
:heavy_check_mark: Ett brett utbud av verktyg, såsom Wi-Fi-säkerhetskontroller och säker surfning.
:heavy_check_mark: Organiserar filer effektivt för enkel hantering.
:heavy_check_mark: Användarvänligt gränssnitt med minimala påträngande annonser jämfört med liknande appar.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Annonser i gratisversionen kan bromsa rengöringsprocessen.

Slutgiltig bedömning

:star: 4,6 / 5
Rensarverktyg kombinerar grundliga rengöringsverktyg med ytterligare funktioner som integritetsskydd och internethastighetstester. Även om gratisversionens beroende av annonser kan avskräcka vissa användare, ger prövotiden en möjlighet att bedöma dess fulla potential, vilket gör det till ett mångsidigt starkt alternativ.

Andrapristagare: Rensapp

Gratisversionens höjdpunkter

• Låter dig rensa upp till 15 foton/videor åt gången.
  • Innehåller ‘Hemligt Utrymme’ (låses upp efter att man tittat på annonser).
  • Erbjuder begränsad åtkomst till funktioner som kontakt- och e-postrengöring.

Funktioner i premiumversionen ($6,99/vecka eller $39,99 livstid)

• Tar bort användningsbegränsningar för smidig funktionalitet.
  • Upptäcker liknande foton omedelbart och utan begränsningar.
  • Erbjuder funktioner som laddningsanimationer och videokomprimering.

Plus

:heavy_check_mark: Ger tillgång till ett brett funktionalitet, även i den obetalda versionen.
:heavy_check_mark: Testa de flesta funktioner utan kostnad genom att titta på annonser.
:heavy_check_mark: Rent och lättnavigerat design.

Minus

:heavy_multiplication_x: Frekventa felaktigheter vid identifiering av ‘Liknande’ bilder.
:heavy_multiplication_x: Högre prenumerationskostnad jämfört med konkurrenter.

Slutgiltig bedömning

:star: 4,0 / 5
Ett stabilt val med ett stort utbud av funktioner i gratisversionen. Medan vissa problem med bildmärkning och prissättning finns, kompenserar dess balanserade gränssnitt och olika verktyg.

Hedersomnämnande: Rensningsexpert

Gratisversion

• Tyvärr erbjuder ingen funktionalitet för gratisanvändare.

Funktioner i premiumversionen ($7,99/vecka Pro, $6,99/vecka Lätt)

• Intelligent rengöring av foton och videor.
  • Rengöringsverktyg baserade på svepgester.
  • Widgets, videokomprimering och e-postrensning.

Styrkor

:heavy_check_mark: Elegant, visuellt tilltalande gränssnitt.
:heavy_check_mark: Unikt alternativ för e-postrensning, ovanligt bland andra appar.
:heavy_check_mark: Innehåller inga störande annonser eller pop-ups.

Svagheter

:heavy_multiplication_x: Ingen gratisfunktionalitet att testa innan prenumeration.
:heavy_multiplication_x: Begränsande veckobaserad prismodell begränsar alternativen.

Slutgiltig bedömning

:star: 4,0 / 5
Rensningsexpert är en sofistikerad app med avancerade funktioner som e-posthantering. Avsaknaden av en gratisversion kan dock avskräcka potentiella användare. Om du är villig att gå direkt på betalplanerna kan denna app vara värd att utforska.

Sammanfattning

Att välja rätt iPhone-rensningsapp beror på dina behov. Om du letar efter ett gratis och okomplicerat verktyg är Smarta Rensaren en oslagbar ledare. För premiumanvändare erbjuder Rensarverktyg eller Rensningsexpert imponerande funktioner som sträcker sig bortom lagringsoptimering, om än med olika prisstrukturer. Vill du ha mer information om optimering av iPhone-lagring? Kolla in dessa hjälpsamma källor:

Rensa enhetens rörighet och återta utrymme för det som verkligen är viktigt.

1 Like

Ärligt talat skulle jag säga att hoppa över alla de andra apparna de nämner, som till exempel Cleaner Guru eller Rensningsapp, om du inte är intresserad av att betala prenumerationsavgifter för funktioner du förmodligen knappt behöver. Appen ‘Smart Städare’ som de framhävde i sitt svar? Ja, den gör faktiskt jobbet och – håll i dig – den är gratis. Som faktiskt gratis. Inga annonser som poppar upp och får dina ögon att rulla ur sina hålor eller dolda kostnader som får dig att vilja kasta din telefon.

Här är varför jag tyckte att den var superpraktisk:

• Den hanterar duplicerade foton som ett proffs. Jag hade 20 versioner av samma solnedgångsbild (döm mig inte) som tog upp mitt lagringsutrymme, och den rensade bort dem på sekunder.
  • Stora videofiler? Borta. Men du får fortfarande bestämma vilka som ska slängas och vilka som ska sparas (inga slumpmässiga rensningar här – jag ser på er, skumma appar).
  • Och Live Photos? Den komprimerar dem utan att dina minnen ser ut som de spelades in 2005.

Visst, den hanterar inte kontakter eller e-posthantering, men seriöst, är det någon som faktiskt ‘rensar sina kontakter’ om de inte sitter fast i en årslång karantän? För att frigöra lagringsutrymme är den här oslagbar.

Om du känner dig extravagant och vill ha extra funktioner som att hantera Wi-Fi-säkerhet eller vad det nu är Städkit erbjuder, så kör på – men vet att det inte är så kostnadsfritt som det vill låtsas vara med de där annonserna och veckovisa prenumerationerna. Men hej, om du är helt för ‘annonsstödda gratisverktyg’, antar jag att det också är ett alternativ. Ärligt talat, mitt val är fortfarande Smart Städare – enkel, effektiv och inget trams. Prova den.

Ärligt talat, om du är trött på rörig lagring och långsam prestanda, verkar Smart Rengörare vara den verkliga hjälten här. Den är helt gratis, och till skillnad från de flesta appar behöver du inte utstå oändliga annonser eller dolda prenumerationsavgifter. (Tittar på er, Städkit och Städapp.) AI:n gör ett bra jobb med att upptäcka dubblettfoton, vilket kan vara en riktig räddare om din kamerarulle är överfylld med fem suddiga versioner av samma bild. Dessutom rensar den stora filer och optimerar till och med Live Photos—äntligen gör dem mindre av en lagringsslukare.

Med det sagt, har jag en liten invändning: Smart Rengörare hanterar inte kontakter eller e-posthantering. Om du är någon som låter slumpmässiga skräppostkontakter samlas på hög, kanske du vill leta efter något annat. Men helt ärligt, de flesta av oss är bara desperata att rensa upp foton och videor, så för mig är det inte avgörande.

Om du är okej med annonser eller inte har något emot prenumerationer, verkar Städkit vara ett okej andrahandsalternativ eftersom det erbjuder extrafunktioner som Wi-Fi-säkerhetsskanningar och integritetsverktyg. Men för $5,99/vecka? Nej, inte för mig.

Slutsats: Smart Rengörare vinner för sin enkelhet, kostnadsfrihet och raka funktionalitet. Din iPhone förtjänar bättre än att tyngas ner av 238 selfies som du glömde att radera. Testa det; din lagring kommer att tacka dig.

Om du drunknar i ett hav av duplicerade foton och är nedtyngd av ett igensatt lagringsproblem, har vi här en no-nonsense guide för dig. Gratis Smarta Städarappen förtjänar verkligen uppmärksamhet om du är ute efter ett pålitligt, reklamfritt och kostnadsfritt städverktyg. Bland höjdpunkterna tar den smart bort duplicerade filer, rensar stora videofiler och optimerar lagring genom att komprimera Live Photos. Dessutom är den blixtsnabb och bombarderar dig inte med smygande prenumerationsavgifter—något som Cleaner Kit och Städappen är ökända för.

Fördelar med Smarta Städarappen

• 100 % gratis utan annonser eller köp i appen.
  • Effektiv AI för att identifiera suddiga/duplicerade foton.
  • Rensar snabbt lagring (t.ex. 32GB med en enda genomsökning för vissa användare).
  • Intuitiv design som gör den användarvänlig för nybörjare.

Nackdelar med Smarta Städarappen

• Ingen funktion för att hantera kontakter eller rensa upp e-post.
  • Ibland väljs ovanliga foton som ‘bäst’, vilket kräver manuell korrigering.

Hur den står sig mot konkurrenterna:

• Cleaner Kit: Även om den erbjuder extrafunktioner som Wi-Fi-säkerhet och sekretessfunktioner, känns priset på 5,99 USD/vecka högt för vad som i huvudsak är städjobb. Den har visserligen ett snyggt gränssnitt, men beroendet av annonser i den gratis nivån gör allt långsamt.
  • Städappen: Ett okej gratisalternativ, men begränsningen att bara kunna rensa 15 objekt åt gången är frustrerande. Dessutom gör prenumerationen på 6,99 USD/vecka att Smarta Städarappen lyser starkare för kostnadsmedvetna användare.
  • Städ Guru: Väldigt begränsad för gratisanvändare—ärligt talat, det verkar bättre att hoppa över denna om du inte är sugen på att betala för veckoprenumerationer.

Ärligt talat bryr sig de flesta av oss mer om att rensa foton och videor än att pilla med kontaktlistor eller e-post, så Smarta Städarappens begränsningar blir nästan obetydliga för mig. Men om du är någon som värdesätter allt-i-ett-verktyg, kan Cleaner Kit vara värt att prova under dess testperiod.

I slutändan är det tydliga valet Gratis Smarta Städarappen för alla som söker en smidig och problemfri städupplevelse. Den gör precis vad den lovar exceptionellt bra, utan dolda kostnader eller trick. Om du har över 10 versioner av suddiga solnedgångsbilder som tar upp dyrbart utrymme på din iPhone, testa den!