Jeg sliter med svake WiFi-signaler hjemme, og det påvirker internettbruken min. Kan noen anbefale en pålitelig app for å sjekke WiFi-signalstyrke på en iPhone? Jeg vil sette pris på alle forslag. Takk!
Du vil kanskje sjekke ut NetSpot for iOS. Det er en ganske solid app for å analysere din WiFi signalstyrke og hjelper deg å se hvor du mister signal hjemme. Appen er brukervennlig og tilbyr detaljerte innsikter, som kan guide deg i å optimalisere ditt WiFi-oppsett. Jeg har brukt den selv og funnet den ganske pålitelig. Spesielt nyttig hvis du prøver å eliminere døde soner eller bare ønsker å forstå ditt WiFi bedre.
For mer informasjon, besøk deres offisielle NetSpot-side.
Må du håndtere svakt WiFi? Ugh, jeg føler med deg. Mens @jeff’s anbefaling av NetSpot for iOS absolutt er solid—og jeg er helt enig i det—kan det være verdt å utforske noen andre alternativer også. Noen ganger tilbyr forskjellige apper unike funksjoner som kan gjøre livet ditt litt enklere.
Et alternativ du kanskje vil sjekke ut er ‘Flyplassverktøy’ av Apple. Det er ikke så detaljert som NetSpot, men det gjør jobben hvis du leter etter noe enkelt. Det er også veldig praktisk hvis du bruker Apples AirPort-rutere. Ikke forvent detaljrapporter som NetSpot tilbyr, men for en rask sjekk av signalstyrke er det anstendig.
Nå, hvis du er interessert i detaljene og ønsker å leke med et slankt grensesnitt, er WiFi SøtePunkter en annen app å vurdere. Den gir sanntidsgrafing av datahastigheter mens du beveger deg rundt i huset. På denne måten kan du enkelt finne de irriterende døde sonene og finne ut hvor du skal plassere ruteren eller forsterkerne.
Husk, plassering er nøkkelen når det gjelder rutere. Noen ganger kan en enkel flytting av ruteren din forbedre signalstyrken enormt. Hold den unna vegger og elektroniske enheter. Mens apper som NetSpot for iOS gir deg verdifull innsikt, kan litt prøving og feiling med plassering gjøre en stor forskjell.
Hvis du vurderer apper fra App Store, kan du finne NetSpot uvurderlig for sine detaljerte analyser. For enkel tilgang kan du laste den ned her: NetSpot WiFi Analysator for iPhone.
Så, prøv disse og se hvilken som fungerer best for deg. Lykke til med å optimalisere hjemmets WiFi!