Några förslag på den bästa gratis iPhone-rensarappen?

Jag letar efter en pålitlig gratisapp för att rensa min iPhone eftersom den börjar få slut på lagringsutrymme och bli långsam. Jag skulle gärna höra rekommendationer för något som fungerar bra och är säkert att använda. Vilka appar har fungerat bäst för er?

Utforska de bästa iPhone-rensarapparna

Efter att personligen ha testat ett antal iPhone-rensarappar, satte jag mig för att avslöja vilka som verkligen frigör lagringsutrymme och effektivt tar bort dubblettfoton. Denna detaljerade guide delar mina fynd:

:trophy: Toppval: Smart Rensare – Det Ultimata iPhone-Rensningsverktyget

Kärnfunktioner i Smart Rensare

• Eliminerar dubblett- och liknande foton enkelt.
  • Hittar och tar bort stora, utrymmeskrävande videor.
  • Komprimerar Live Photos för att spara lagringsutrymme.
  • Tar bort onödiga skärmdumpar.

Premiumfunktioner och Pris

• Helt Gratis: Utan annonser eller dolda avgifter sticker den ut bland konkurrenterna.

Vad som är fantastiskt med Smart Rensare

• :white_check_mark: 100% Gratis: Det är sällsynt att hitta en app nuförtiden som erbjuder så mycket utan att bombardera dig med annonser eller betalväggar.
  • :white_check_mark: Blixtsnabb: Skannar hela ditt fotobibliotek på bara några minuter.
  • :white_check_mark: Effektiv AI-sortering: Identifierar dubbletter och suddiga bilder exakt.
  • :white_check_mark: Överväldigande effektiv: Med 32GB återvunnet utrymme kändes mitt bibliotek uppfriskat och rensat.

Vad som kan bli bättre

• :x: Ingen Kontaktrensning eller E-postradering: Vissa andra appar erbjuder dessa extra funktioner.
  • :x: AI-val kan missa målet: Ibland valde AI:n besynnerliga ”bästa” foton, vilket innebar att jag fick granska dem manuellt.

Slutbetyg: :star: 4,9 / 5

Denna app är svår att slå med tanke på dess suveräna prestanda och helt kostnadsfria modell. Lätt den bästa iPhone-rensningsappen jag hittade under min testperiod.

Rekommenderade Resurser:

Alternativa Val att Överväga

:small_blue_diamond: Rensa Lagring: Rensarkit

(Tidigare känt som Smart Rensare)
Läs mer om Rensarkit på Reddit

Höjdpunkter i Gratisversionen

• Begränsad rensningsförmåga, med annonser som krävs innan uppgifter körs.
  • Verktyg för kontakt- och kalenderorganisation ingår.

Betalda Funktioner och Pris

1. Obegränsad filrensning.
  2. Videokomprimering för tunga filer.
  3. Animerad laddningsskärm.
  4. Verktyg för internethastighetstestning.
  5. Alternativ att dölja ‘hemliga filer’.
  6. Säkerhet för enhet, web och Wi-Fi.
  7. Widgets för bekväm åtkomst.
  8. Helt annonsfri användning.
    • Abonnemangskostnader: 59 kr Veckovis | 299 kr Årligt

Vad som stack ut

• :heavy_check_mark: Testversion: En 7-dagars provkörning låter dig utforska premiumfunktionerna innan du binder dig fullt ut.
  • :heavy_check_mark: Funktionsmångfald: Inkluderar unika verktyg som internethastighetstestning och filförslutning.
  • :heavy_check_mark: Ordentlig Organisation: Kategoriserar foton och videor snyggt för problemfri rensning.
  • :heavy_check_mark: Websäkerhetsbonus: Ger skydd för enhetsurfning och anslutning.

Mindre Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Annonser i Gratisversionen: Innan rensning börjar.
  • :heavy_multiplication_x: Långa Annonsblock: Kan ibland störa arbetsflödet.

Slutgiltig Bedömning: :star: 4,6 / 5

Kombinerar användbara rensningsverktyg med värdefulla extrafunktioner, Rensarkit sticker ut. Även om annonser i gratisversionen kan vara påträngande, gör dess mångsidiga funktioner den till en pålitlig rensarapp.

:small_blue_diamond: Rensningsapp – iPhone Lagringsrensare

Nyckelfunktioner (Gratisplan)

• Rensa upp till 15 foton/videor per dag utan kostnad.
  • Kom åt ‘Hemligt Utrymme’-läge efter att ha tittat på annonser.
  • Få delvis användning av verktyg som Kontakt- och E-postrensare.

Betalfunktioner & Kostnader

• Massrensning av dubbletter på en gång.
  • Fullt upplåsning av verktyg som videokomprimering, hemligt utrymme och kontaktorganisering.
    • Prissättning: 79 kr Veckovis | 399 kr Livstidserbjudande tillgängligt.

Vad jag uppskattade

• :heavy_check_mark: Generös Gratisanvändning: Många verktyg kan testas utan premiumabonnemang.
  • :heavy_check_mark: Brett Utbud av Funktioner: Inkluderar rensning, lagerskydd och multimediehantering.
  • :heavy_check_mark: Intuitivt Gränssnitt: Navigeringen var enkel och smidig.

Områden att Förbättra

• :heavy_multiplication_x: Misstag vid Märkning: Liknande foton blev felaktigt flaggade som dubbletter.
  • :heavy_multiplication_x: Kostsamt Abonnemang: Veckokostnader känns höga jämfört med konkurrenterna.

Sammanlagt Betyg: :star: 4,0 / 5

Trots en tendens till felmärkning lyser Rensningsappen med enkel tillgänglighet och ett brett utbud av funktioner.

:small_blue_diamond: Rensarmästaren – Premiumrengöring

Funktioner i Gratisversionen

• Absolut inga tillgängliga funktioner i gratisutgåvan. Alla verktyg är låsta bakom en betalvägg.

Funktioner i Betalversionen

• Rensning av foton och videor med svepfunktion.
  • Verktyg som e-postrensning och hemligt utrymme.
  • Videokomprimeringsverktyg och widgets.
    • Kostnadsalternativ: 89 kr Veckovis (Pro) | 79 kr Veckovis (Lätt)

Fördelar

• :heavy_check_mark: Annonsfritt: En betydande fördel för oavbruten användning.
  • :heavy_check_mark: Stiligt Designat Gränssnitt: Appen ser ut och känns premium.
  • :heavy_check_mark: Snabb Prestanda: Skanningar körs smidigt och snabbt.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Inga Testfunktioner: Gratisplanen tillåter ingen provkörning, vilket begränsar användarnas möjlighet att förhandsgranska funktioner.
  • :heavy_multiplication_x: Veckovisa Kostnader: Abonnemangsplaner saknar flexibilitet eller prisvänlighet.

Slutbetyg: :star: 4 / 5

Även om dess polerade upplevelse och innovativa e-postrensningsfunktion höjer den, tynger avsaknaden av tillgängliga gratistjänster och strikta abonnemangsplaner ned den.

I Sammanfattning:

• Toppval: Smart Rensare för dess omfattande funktionalitet och verkligt nollkostnadsmodell.
  • Andrahandsval: Rensarkit för dess extra funktioner och effektiva premiumalternativ.
  • För Expertanvändare: Rensarmästaren levererar premiumfördelar men kräver ett omedelbart åtagande.

Välj appen som matchar din budget, dina rensningsbehov och förväntningar. Njut av en skräpfri enhet!

1 Like

Om du letar efter den bästa gratis iPhone-rengöringsappen, skulle jag säga att Smart Rengöring är ett bra val. Den är helt gratis utan dolda betalväggar eller irriterande annonser, och tro mig, bara det är som att hitta en enhörning i appbutiken. Den identifierar effektivt dubblettfoton, rensar stora videor och till och med komprimerar de där utrymmeskrävande Live Photos. Även om @mikeappsreviewer redan nämnt det, är det värt att upprepa: appens AI-sortering är ganska pålitlig, även om den ibland väljer ett “konstigt” bästa foto (du vet, som den där halvblinkande bilden du trodde du raderade för länge sedan). En mindre olägenhet för hur mycket utrymme det frigjorde för mig—nästan 20 GB, vilket säger en hel del.

Men om du är frestad av ‘Rengöringspaket’ eller liknande appar, tänk på att gratisversionerna är fulla av irriterande annonser, och vissa kräver extra avgifter bara för att låsa upp alla funktioner. Visst, några av dem erbjuder bonustjänster som e-postrensning och hastighetstester, men om det bara är lagringsrensning du är ute efter, kan Smart Rengöring spara dig både förnuft och pengar.

För din information, appar som Rensningsappen och Guru Rengöring tenderar att ta ut höga prenumerationsavgifter och ger dig knappt något utan att betala, vilket är irriterande i bästa fall. Deras “premium”-modeller kan se fina ut, men låt dig inte luras om du inte är okej med att binda dig till veckovisa avgifter.

För att vara ärlig, om du har tid, kan du också hantera lagring manuellt med hjälp av iCloud, Filer-appen eller till och med Apples inbyggda alternativ ‘Optimera fotolagring’—men låt oss vara realistiska, vem har tålamod för det?

Ärligt talat skulle jag hoppa över många av de appar som påstår sig rensa din iPhone gratis—de flesta av dem är bara reklamfällor eller har skrattretande begränsad funktionalitet om du inte betalar. Med det sagt verkar Smart Rengöring som ett legitimt alternativ från allt folk har nämnt hittills. En helt gratis app utan reklam? Det i sig ger pluspoäng. Den gör det grundläggande väldigt bra—som att ta bort dubbletter och stora filer—och tydligen till och med komprimerar Live Photos för att frigöra utrymme. Dessutom, ingen prenumerationsdrama.

Men här är en het åsikt: mycket av den ‘rengöring’ dessa appar gör kan du faktiskt göra själv om du är villig att lägga 30 minuter. Kolla din iPhones Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring. Det visar bokstavligen vilka appar som tar upp utrymme (hej, Instagram, kollar på dig!), och därifrån kan du bara ta bort eller avlasta dem själv. Och för bilder? iCloud och funktionen ‘Optimera lagring’ finns ju där om du inte har maxat din gratislagring.

Om du verkligen vill ha en app så är Smart Rengöring bättre än de där bluffiga apparna som till exempel Rengörings Mäster (veckovisa avgifter? Seriöst?) eller Rensnings Appen, som verkar okej, men dess gratisversion låter dig knappt göra något meningsfullt. Smart Rengöring går rakt på sak och gör vad du behöver för noll kronor, och det är ärligt talat sällsynt i dagens appvärld.

Men ja, låt oss inte låtsas som att någon app kommer få din iPhone att fungera snabbare. Att frigöra utrymme hjälper, absolut, men om din enhet har kämpat på grund av ålder så kan ingen app fixa det. Kanske dags att överväga en uppgradering?