Ik ben nieuw met het gebruik van Gespreksgestuurde Tekstgenerator en ik weet niet goed waar ik moet beginnen of welke functies het biedt. Ik heb geprobeerd te zoeken maar voel me nog steeds verloren over hoe ik er het meeste uit kan halen. Kan iemand me de basis uitleggen of me wijzen op een handige gids? Ik moet echt leren hoe ik dit hulpmiddel effectief kan gebruiken.
Dus, ChatGPT gebruiken is eigenlijk net alsof je een superslimme bot appt die je spelling niet beoordeelt. Typ gewoon je vraag of verzoek en druk op verzenden. Dat is alles. Als je wilt dat het zich op een bepaalde manier gedraagt (je een samenvatting geeft, schrijft als Shakespeare, iets uitlegt aan een vijfjarige), geef dat dan gewoon aan in je prompt. Kan lijstjes maken, ideeën genereren, grappen vertellen, zelfs eenvoudige code schrijven. Tip: Krijg je niet wat je wilt, formuleer je vraag anders of vraag om verduidelijking. Er is geen geheime techniek, denk er niet te veel over na. Gewoon… typen en kijken wat er gebeurt.
Eerlijk gezegd, je denkt er te moeilijk over als je denkt dat ChatGPT een soort mystieke technologie is waarvoor je een doctoraat nodig hebt om het te snappen. @techchizkid heeft de basis al behandeld met gewoon typen, en ja, het is net zo simpel als iemand een bericht sturen, alleen is deze persoon aangedreven door het internet en gaat niet met je in discussie over ananas op pizza.