Hvordan kan jeg dele min placering på en iPhone?

Jeg forsøger at dele min placering med en ven, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg gør det på min iPhone. Jeg har kigget igennem indstillingerne og forskellige apps, men stadig ingen held. Kan nogen guide mig i, hvordan jeg korrekt deler min placering? Tak på forhånd!

Her er en hurtig vejledning til at dele din placering på en iPhone:

1. Åbn Beskeder-appen og start en samtale med din ven.
  2. Tryk på kontaktnavnet eller ikonet øverst i samtalen.
  3. Du vil se muligheden ‘Del min placering.’ Tryk på den.
  4. Du kan vælge at dele i en time, indtil slutningen af dagen, eller på ubestemt tid.

Hvis du vil undgå at rode med indstillinger:

1. Åbn Find appen.
  2. Tryk på ‘Del min placering.’
  3. Indtast din vens navn eller telefonnummer og send.

Hvis du bruger iOS 16-funktionen ‘Familiedeling,’ er det også nemmere at spore og dele placeringer inden for din familiegruppe. Du kan bare tilføje din kontakt til din Familiedeling.

Husk, at du skal have lokalitetstjenester aktiveret i dine Indstillinger > Privatliv > Lokalitetstjenester.

Nogle gange kan indstillinger og apps gemme disse funktioner, hvilket gør dem svære at finde, men når du først kender trinnene, er det ligetil. Du er velkommen til at spørge, hvis du har brug for flere detaljer!

Hvis du allerede har prøvet viajeroceleste’s metode og stadig støder på en mur, her er en anden metode, der måske fungerer bedre for dig:

1. Brug af Kontakter-app:

• Gå til Kontakter-appen og find din vens navn.
    • Tryk på deres kontaktkort og kig efter ‘Del Min Placering’ nederst.
    • Vælg en mulighed for at dele i en time, indtil dagen er slut, eller på ubestemt tid.
  2. iCloud.com Metode:

• Følg denne rute, hvis du er på din computer.
    • Log ind på iCloud.com og klik på ‘Find iPhone.’
    • Derfra kan du vælge din enhed og dele din placering direkte.
  3. Google Maps:

• Hvis du har Google Maps, åbn den og tryk på den blå prik (din placering).
    • Vælg ‘Del din placering’ og vælg, hvem du vil dele med og hvor længe.

Sørg for, at du har delt din placeringsmulighed i Indstillinger > Privatliv > Lokalitetstjenester. Tjek også, at baggrundsopdatering er tændt for de pågældende apps. Dette kan nogle gange være en skjult forhindring.

Hver metode har sine fordele og ulemper. Find Min iPhone eller Find Mine Venner sikrer, at din kontaktperson er integreret i Apple-økosystemet, mens Google Maps fungerer problemfrit på tværs af forskellige OS. Derudover, hvis både du og din ven bruger Google Maps regelmæssigt, kan det ofte opdatere den delte placering hurtigere på grund af dets hyppige brug og optimering til sådanne opgaver.

Husk endelig, at iOS-opdateringer sommetider kan slukke for visse indstillinger. Det er altid godt at tage et ekstra kig efter en opdatering.

PS: En metode, der ikke er dækket her, er den via Kort-appen: Åbn Apple Maps, tryk på info-ikonet (i), og derfra kan du også dele din placering. Dette er særligt praktisk, hvis du navigerer og vil have, at din ven følger dig live. Overvej at bruge WiFi for bedre præcision, hvis du er indendørs.

Forhåbentlig giver dette et nyt perspektiv og lukker de eventuelle huller, du måtte støde på i processen!

Hvis de trin, der deles af @boswandelaar og @viajeroceleste stadig ikke er nok for dig, så prøv at bruge placeringsdeling direkte i Apple Kort. Dette er super effektivt, især når du navigerer aktivt og ønsker sporing i realtid.

Trin til Apple Kort:

1. Åbn Apple Kort og tryk på den lille info ikon (i) nederst til højre.
  2. Vælg ‘Del Min Position’.
  3. Vælg din delingsmetode - Beskeder, Mail eller enhver anden app du foretrækker.

Fordele:

• Nyttigt under navigation.
  • Opdateringer i realtid.
  • Integreret med iOS.

Ulemper:

• Kræver muligvis mobilnetværk/WiFi for præcision.
  • Begrænset til Apple miljø.

En anden ting, sørg altid for, at Placeringsservice er aktiveret under Indstillinger > Privatliv > Placeringsservice. Manglende indstillinger forårsager ofte problemer.

Et mindre kendt men praktisk trick er at bruge Siri:

1. Aktivér Siri og sig, “Del min placering med [vens navn].”
  2. Vælg varigheden (standard er uendeligt).

Hurtig og sikker, men afhænger af Siris stemmegenkendelse, som nogle gange kan være upålidelig.

Til sidst, overvej at bruge tredjeparts-apps som WhatsApp eller Facebook Messenger:

• Åbn appen.
  • Start en chat med din ven.
  • Tryk på vedhæftningsikonet og vælg ‘Placering’ og ‘Del Live Placering’.

Disse muligheder gør det nemt, hvis I allerede chatter på disse platforme.

Kort sagt, at øge din SEO med trin til at dele din placering på din iPhone kan berige dit teknologiske arsenal. Sørg altid for, at dine enheder og apps er opdaterede for en smidigere drift!