Jeg er for nylig begyndt at udforske min interesse for DJing, og jeg bruger en Mac. Jeg vil gerne prøve at mixe musik uden at bruge penge i starten. Kan nogen anbefale den bedste gratis DJ-software til Mac?
Mixxx er den uundgåelige gratis DJ-software til Mac, ingen tvivl om det. Du får en masse funktioner, der føles premium: fire dæk, hot cues, looping, EQ og BPM-detektion. Derudover understøtter det næsten alle musikformater og integrerer med iTunes, hvis du er til den slags. Det er open-source, konstant opdateret, og jeg nævnte det er GRATIS? Gå og download det!
Hvis du leder efter andre muligheder, så kig på Serato DJ Lite. Et andet solidt valg, selvom de virkelig forsøger at få dig til at opgradere til den betalte version. Det har et rent interface, nemme betjeningsknapper, og god kompatibilitet med en bred vifte af controllere. Den største ulempe? In-App køb kan være lidt for meget.
Men seriøst, Mixxx bør være dit udgangspunkt. Det er som en Schweizerkniv af gratis DJ-software. Når du bliver fortrolig med det, kan du udforske at tilføje hardware som MIDI-controllere og se, hvad der passer til din stil. Kom i gang med at spinne!
Mixxx er fedt og alt for en gratis mulighed, men det er ikke den eneste fisk i havet. Jeg vil bestemt anbefale at prøve VirtualDJ Home Free som et værdigt alternativ. Det har en intuitiv brugerflade, der er super nem at komme ind i, og det understøtter både lyd- og videomix – hvis du nogensinde føler dig som DJ Khaled med et twist af MTV. Plus, det har også robuste funktioner som beatmatchning og visuelle waveforms, der hjælper, når du lige er startet. Og lad os være ærlige, hvem vil ikke gerne se på fancy waveforms, mens de lader som om de er en DJ-superstjerne?
Også, glem ikke djay Pro til Mac. De tilbyder en gratis version kaldet djay LE. Det er mere på den simple side, men tilbyder problemfri integration med både dit iTunes-bibliotek og Spotify, hvilket er ret fantastisk til at kuratere de dræbende spillelister. Den eneste ulempe er, at det mest er designet som en smagsprøve på, hvad du kan få med den fulde version, så du kan finde dig selv ønskende flere funktioner, efterhånden som du skrider frem.
@byteguru har nogle solide pointer om Mixxx og Serato DJ Lite dog. Især Mixxx - det er open-source, og fællesskabet piller altid ved det, så du vil få regelmæssige opdateringer og funktioner. På den anden side prøver Serato DJ Lite virkelig at hale dig ind i sit økosystem ret hårdt med disse fristende in-app køb.
Ærligt talt, leg rundt med et par stykker og se, hvad der klikker med dig. Hver software har sin egen vibe, ligesom de genrer, du vil mixe, og du vil kun virkelig vide, hvad der passer til din stil ved at dykke ned og eksperimentere. Bedste del? Du er frisk på denne rejse, så nyd turen og hold tonerne kørende!