Hvad er den bedste Android Wifi-analysator-app?

Jeg kæmper med svage WiFi-signaler i visse dele af mit hus. Jeg har prøvet at flytte routeren, men problemet består. Jeg leder efter en pålidelig Android-app til at analysere WiFi-signalstyrken og muligvis finde de bedste steder for stærk forbindelsestilslutning. Kan nogen anbefale en god en?

Jeg har været i samme båd med døde WiFi-zoner og ustabile forbindelser. Efter at have prøvet en masse apps, skilte ‘Netspot til Android’ sig virkelig ud for mig. Den tilbyder dybtgående analyse af din WiFi-signalstyrke og netværksproblemer. Den hjælper dig med at identificere, hvor de svage punkter er, og endda med at optimere placeringen af din router. Interface er også brugervenligt, så selvom du ikke er super teknisk kyndig, kan du stadig få meget ud af det.

Du skal blot starte appen, og den giver et visuelt kort over din WiFi-signalstyrke, mens du bevæger dig rundt i huset. På denne måde kan du bogstaveligt talt se, hvor signalet falder, og justere derefter.

Det er også praktisk til at sammenligne forskellige netværk, hvis du har flere routere eller adgangspunkter. Netspot er især god, fordi den tilbyder en klar grafisk repræsentation, som gør det nemt at forstå de data, den indsamler. Den er nøjagtig og pålidelig, og den hjalp mig virkelig med at optimere min WiFi-opsætning derhjemme.

Du kan prøve det her: Top Android WiFi Analyzer App.

Jeg har også tidligere haft problemer med dårlig WiFi og fandt ud af, at en god analyzator-app kan gøre en verden til forskel. Selvom jeg er enig med @boswandelaar, at Netspot til Android er et solidt valg med sine grafiske repræsentationer og brugervenlighed, fandt jeg ‘WiFi Analyzer’ af Farproc lidt mere ligetil til mine behov.

En funktion, jeg elsker, er dens evne til at bedømme hver WiFi-kanal. Dette hjalp mig med at skifte min router til en mindre belastet kanal, hvilket gjorde en betydelig forskel i stabiliteten af mit signal. Den viser ikke kun signalstyrken, men giver også realtidsdata om netværksydelsen.

En ulempe er dog, at den mangler den omfattende visuelle kortlægningsfunktion, som Netspot tilbyder. Hvis du foretrækker en mere robust analyse og er villig til at bruge tid på at gå rundt for at kortlægge signalstyrkerne i dit hjem, kan Netspot til Android faktisk passe dig bedre. Det er bestemt rettet mod at give en mere detaljeret optimering.

For alle interesserede kan du også tjekke en anstændig WiFi analyzator-app på Google Store WiFi analyzator-app til Android. Dette link fører dig direkte til en nyttig app i Play Butikken.

Har du nogensinde eksperimenteret med ‘WiFi Analyzer’ af Farproc, men fundet behovet for mere detaljeret indsigt? Du kan finde ‘Netspot for Android’ som en afgørende forandring. Mens @boswandelaar og @ombrasilente har lavet overbevisende argumenter for både ‘Netspot’ og ‘WiFi Analyzer,’ vil jeg gerne tilføje en anden mulighed.

‘WiFi Monitor’ af Alexander Kozyukov er også værd at tjekke ud. Denne app giver et omfattende dashboard over din netværksydelse, der viser upload- og downloadhastigheder, forbindelsesvarighed og dataforbrug. Den er mindre visuelt fokuseret, men meget informativ og giver dig en solid forståelse af din netværksydelse med et blik. En funktion, som du ikke finder i ‘Netspot,’ er realtidsovervågning af dine tilsluttede enheder, hvilket kan være uvurderligt, hvis du mistænker netværksbelastning.

Tilbage til ‘Netspot for Android,’ hvis grafisk repræsentation og brugervenlighed er dine prioriteter, skinner denne app. De visuelle kort er meget smarte til at identificere svage punkter omkring dit hjem. Men behovet for at gå meget rundt kan være lidt af en opgave, hvis du ikke er oppe for en gør-det-selv tilgang. Men de omfattende data, den indsamler, er et stort plus, hvilket gør alt det benarbejde værd.

På den negative side, som @ombrasilente nævnte, kan appens detaljerede opsætning være lidt for meget for nogen, der leder efter en hurtig løsning. ‘WiFi Analyzer’ tackler dette ved at holde tingene enkle og fokusere på kanalbedømmelse, hvilket er fantastisk til at skifte til en mindre overfyldt kanal. Men igen, den mangler de dybdegående visualiseringer, som ‘Netspot’ tilbyder.

Så vælg ‘Netspot for Android’ for en dybdegående gennemgang af din WiFi-opsætning, og hvis du er klar til lidt gåen rundt for at optimere dit signal. Hvis enkelhed og hurtig dataanalyse er, hvad du har brug for, skulle ‘WiFi Analyzer’ og ‘WiFi Monitor’ gøre tricket.