Hvad er de bedste iPhone-apps til at frigøre lagerplads?

Jeg løber tør for lagerplads på min iPhone, og den bliver meget langsommere. Jeg har slettet fotos og apps, men det er stadig ikke nok. Er der nogen pålidelige apps, der kan hjælpe med at frigøre plads?

Opdagelser fra test af iPhone-renseapps

Efter at have prøvet forskellige iPhone-renseapps har jeg identificeret de apps, der virkelig leverer ved at frigøre lagerplads og organisere dit fotobibliotek. Her er mine erfaringer:

:trophy: Topvalg: Smart Renser - Bedste iPhone Renseapp

Hovedfunktioner:

• Fjerner effektivt lignende og duplikerede fotos.
  • Finder og sletter store videofiler.
  • Komprimerer Live Photos for at spare plads.
  • Oprydder ubrugte skærmbilleder.

Prissætning:

• 100% gratis at bruge. Ingen reklamer, betalingsmure eller skjulte gebyrer.

Hvad der imponerer:

• Fuldstændig gratis: I modsætning til de fleste apps, der opkræver betaling eller indeholder reklamer, skiller Smart Renser sig ud uden betingelser.
  • Lynhurtig scanning: Scannede mit fotogalleri med 10.000 billeder på cirka 3 minutter!
  • Intelligent AI-sortering: Identificerede korrekt dubletter og mindre gode billeder.
  • Betydelig oprydningseffekt: Jeg genvandt 32 GB lagerplads ubesværet.

Begrænsninger:

• Ingen kontaktstyring: Funktioner som e-mail-oprydning kan mangle.
  • AI-quirks: Nogle gange virkede automatisk udvælgelse af “bedste” fotos vilkårlig, hvilket krævede manuelle justeringer.

Konklusion: :star: 4.9/5

For en app, der ikke koster noget og leverer bemærkelsesværdige resultater, tager Smart Renser kronen. Det er uden tvivl et af de bedste iPhone-renseværktøjer tilgængelige.

Lær mere:

2. plads: Renser Kit

Funktioner (Gratis version):

• Udfører oprydning, efter du har set reklamer.
  • Administrerer kontakter og kalender.

Funktioner (Betalt version):

• Fuldfunktionel oprydning uden begrænsninger.
  • Komprimerer store videoer.
  • Unik ‘Enheds- og Wi-Fi-sikkerhed’ for ekstra beskyttelse.
  • Widgets og opladningsanimationer.
  • Abonnementer: $5.99 om ugen eller $29.99 om året.

Højdepunkter:

• Tilbyder enhedssikkerhed, internet hastighedstest og filskjulning, hvilket adskiller det fra basale renseapps.
  • Brugervenlig: Let navigation og intuitiv grænseflade.
  • Mindre påtrængende reklamer sammenlignet med andre konkurrerende apps.

Ulemper:

• Reklamer i den gratis version tilføjer et ekstra trin før oprydning.
  • Ugentlig prissætning appellerer muligvis ikke til prisbevidste brugere.

Konklusion: :star: 4.6/5

Renser Kit imponerer ved at integrere ekstra funktioner som enhedssikkerhed og Wi-Fi-beskyttelse med kernerensefunktionaliteter. De 7 dages gratis prøveperiode for premium-versionen gør det værd at udforske.

Solid kandidat: Renseapp - Telefon Lager Renser

• Begrænset til 15 fotos/videoer pr. oprydningssession.
  • Tilbyder begrænset adgang til kontaktstyring, opladningsanimationer og hemmelige rumværktøjer (reklamer kræves).

• Fjerner reklamer og begrænsninger på funktionaliteten.
  • Omfatter avancerede funktioner som e-mail-oprydning og kontaktstyring.
  • Planer: $6.99 om ugen eller $39.99 livstidsadgang.

Fordele:

• Tilbyder omfattende rensefunktioner: Fotos, videoer, kontakter og e-mails.
  • Giver brugere mulighed for at teste funktionaliteten gratis, før de forpligter sig.
  • Rengjort, brugervenlig grænseflade.

Ulemper:

• Forkert mærkning af “lignende” fotos/videoer sker lejlighedsvis.
  • Ugentlig prissætning er dyr sammenlignet med alternativer.

Konklusion: :star: 4.0/5

En anstændig alt-i-en iPhone-renser med et imponerende udvalg af funktioner i både gratis- og premiumversionerne. Dog kan dens inkonsistente fotomærkning og relativt høje pris afskrække nogle brugere.

Kun for premium-brugere: Rense Guru

• Ingen gratis brug: Denne app kræver opgradering for at få adgang til funktioner.

• Smart foto/video-rensning og komprimering.
  • Avancerede muligheder som e-mail-styring og hemmelig lagring.
  • Faste ugentlige abonnementsrater: $7.99 (Pro) eller $6.99 (Lite).

Hvad gør det unikt:

• Ingen reklamer eller pop-ups i premiumversionen giver en problemfri brugeroplevelse.
  • Hurtig scanningshastighed med et slankt, moderne design.
  • Unik e-mail-oprydningsfunktion, som sjældent findes i lignende apps.

Ulemper:

• Fraværet af gratis funktioner gør det utilgængeligt til test uden et abonnement.
  • Fleksibiliteten i abonnementsplaner er begrænset (kun ugentlige betalinger tilgængelige).

Konklusion: :star: 4.0/5

For brugere, der er klar til at betale på forhånd, leverer Rense Guru robuste funktioner, herunder e-mail-oprydning og en premiumoplevelse uden reklamer. Dog kan manglen på gratis muligheder få nogle brugere til at tøve.

Oversigt: Bedste iPhone-renseapps baseret på test

1. Smart Renser: Det ultimative valg for en helt gratis, effektiv renser.
  2. Renser Kit: En alsidig app, der tilbyder oprydning plus sikkerheds- og hjælpeværktøjer.
  3. Renseapp: Fremragende til gratis prøveversioner med et stærkt funktionssæt, selvom mærkningsproblemer eksisterer.
  4. Rense Guru: Premiumbrugere kan sætte pris på dens unikke e-mail-oprydning, men manglen på gratis funktioner kan være en ulempe.

Udforsk mere:

At finde den rigtige renseapp afhænger af dine behov—hvad enten du værdsætter gratis funktioner, AI-præcision, ekstra værktøjer eller en luksuriøs oplevelse. Udforsk dine muligheder, og genvind den værdifulde iPhone-lagerplads!

1 Like

Åh, tro mig, jeg føler smerten ved at løbe tør for iPhone-lagerplads – det er den moderne tekniske kamp. Du sletter billeder, afinstallerer apps, du knapt nok husker at have downloadet, og alligevel hjemsøger den der besked om ‘Næsten fuld lagerplads’ dig. Lad os springe til sagen i stedet for at græde over tabte gigabytes.

Hvis du leder efter apps til at rydde op i lagerplads, er der nogle perler (og nogle fiaskoer, ærligt talt). Jeg så @mikeappsreviewer nævne Klog Rengøring-appen, som er helt gratis, hurtig, og har AI til at gøre det hårde arbejde. Jeg prøvede den selv, og ja, den er overraskende nyttig, men jeg ville ønske, at den kunne dykke dybere ned i områder som e-mailoprydning eller styring af cache. Alligevel — den frigav over 25GB lager fra duplikater og de ubrugelige gamle skærmbilleder, der tilsyneladende havde ødelagt mit galleri (jeg vidste ikke engang, at de gemte sig overalt).

Når det er sagt, her er en curveball: Nogle gange er oprydningsapps overvurderet. Hvis dit problem ikke er billeder eller videoer, så prøv manuelt at administrere Safari-cacher (Indstillinger > Safari > Ryd historik og webstedsdata). Også, iPhones elsker at holde fast i ‘Anden lagerplads,’ som apps som Klog Rengøring ikke altid løser. For det rod, fjern ubrugte apps (Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring), som automatisk bevarer dataene, men fjerner appen. Det er som Marie Kondo til din telefon.

En anden trick: Slå autosave af iMessage-medier fra under Indstillinger > Beskeder. De er alligevel 80% memes og skærmbilleder, og de hober sig hurtigt op. Har du virkelig brug for det slørede billede af en kat, din tante sendte videre i 2016?

Hvis du er villig til at bruge penge? Oprydningsapps som Rengøringsguru har smarte funktioner som e-mailoprydning, men deres abonnementsmodel kan være for dyr, medmindre du drukner i hundredvis af gigabytes. Jeg prøvede dem, men ærligt, Klog Rengøring giver mere mening, da den er gratis (og bedre end nogle betalte alternativer).

Åh, én ting mere: iCloud. Jeg ved, at det er irriterende at betale Apple noget ekstra, men et abonnement til 0,99 USD/måned for 50GB kan være en livredder, hvis din telefon konstant løber tør for plads. Cloud-lagring + Klog Rengøring er en stærk kombination.

TL;DR: Prøv Klog Rengøring først; det er gratis og fungerer godt til fotos, videoer og skærmbilleder. Ryd manuelt appdata og cacher for resten. Alt derudover kan kræve et skarpt blik på iCloud eller premium-apps, hvis du er en lagerplads-hoarder. RIP dyrebare gigabytes!

Clever Cleaner virker som et solid valg, men lad mig give en anden vinkel. Før du hopper på apps, har du prøvet noget god gammeldags manuel oprydning? Gå til Indstillinger > iPhone-lagring og se, hvad der bruger mest plads. Ofte er det ikke kun billeder og videoer—det er ting som enorme iMessage-samtaler med medievedhæftninger. Du kan have en række GIF’er fra gruppechats, der kan slettes uden nåde.

Slå også “Keep Originals” fra i dine iPhone-kameraindstillinger (Indstillinger > Fotos > Optimer iPhone-lagring) for at skubbe fuldopløste fotos til iCloud i stedet for din enhed. Når vi taler om iCloud, hvis alt andet fejler, så omfavn det overprisede Apple-økosystem—det er ikke gratis, men 50GB cloud-lagring for $0,99/måned kan spare dig for hovedpinen ved at springe igennem ringe.

Hvis du skal bruge en app (og tro mig, jeg forstår bekvemmeligheden), er Clever Cleaner et forsøg værd—gratis og gør det grundlæggende som f.eks. fjernelse af dubletter godt. Men hey, hvorfor taler ingen om iOS-funktionen til at afinstallere ubrugte apps? Gå til Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring og aktiver “Afinstaller ubrugte apps.” Det vil automatisk fjerne ting, du ikke bruger, men beholde deres data, så du ikke mister noget permanent.

For de modige sjæle, der overvejer betalte apps som Cleaner Guru—bare husk, at nogle gange er disse apps alt for aggressive med abonnementer og ikke altid opfanger alt. Hvis du kombinerer manuel oprydning med Clever Cleaner, er du stort set 90% af vejen mod en ryddet telefon uden at bruge ekstra penge. Bare mine to cent.

Okay, lad os bryde det ned med en direkte tilgang uden fyldstof. Først og fremmest er apps som Smarte Rengører en fantastisk start. Den er helt gratis, kører problemfrit og håndterer det basale som at fjerne dublerede fotos, store videoer og endda komprimere Live Fotos. Scanningsprocessen er ret hurtig, og AI-sorteringen er udmærket, selvom den nogle gange vælger den forkerte ‘bedste foto’, så dobbeltkontrol er et must. Dens største fordel? Du bliver ikke generet af reklamer eller narret til abonnementer. Største ulempe? Ingen kontakt/e-mail-oprydning og mangler nogle avancerede funktioner, men ærligt talt, for en gratis app leverer den.

Sammenligner vi med andre som Renser Kit eller Guru Renser—hvis du kan leve med reklamer eller betale et par kroner, er de solide valg. Renser Kit kombinerer ekstra værktøjer som Wi-Fi-beskyttelse og filgjemning, som er fede bonusser, men husk, det har et abonnementsfokus. Guru Renser hopper over reklamer i premium, men tvinger dig til at betale på forhånd, hvilket er irriterende, hvis du bare vil teste det. Desuden føles deres ugentlige prisstrukturer som et pengesug, medmindre du virkelig har brug for deres e-mail-oprydningsfunktioner.

Det sagt, lad mig foreslå en alternativ arbejdsmetode i stedet for kun at stole på apps:

1. Check “iPhone-lagring” manuelt—Gå til Indstillinger og sorter efter app-størrelse. Nogle gange skjuler apps som WhatsApp eller Spotify cachefiler, der kræver manuel oprydning.
  2. Problematiske lagerindstillinger? Hvis du har gemt originale fotos synkroniseret på din enhed, skift til “Optimer iPhone-lagring” (Indstillinger > Fotos).
  3. Konverter gamle videoer—Upload dem til Google Fotos eller andre cloud-tjenester, hvis betaling for iCloud føles begrænsende.
  4. Rens Beskeder—Gruppechats med memes, GIF’er og videospam? Indstil dine beskeder til auto-sletning efter et år (Indstillinger > Beskeder > Behold Beskeder).
  5. Fjern ubrugte apps—Aktiver dette under iPhone-lagring. Dine appdata forbliver sikre, hvis du geninstallerer senere.

For dem, der har brug for en alt-i-en automatiseret løsning med ekstra funktioner, er Smarte Rengører din MVP med sin gratis værdi, men ved at tilføje manuelle justeringer som ovenstående kan du opnå endnu bedre resultater. Mere lagerplads, ingen unødvendige app-lås-abonnementer og mindre bøvl!