Hva er den beste programvaren for datagjenoppretting for Mac?

Jeg slettet ved et uhell viktige filer på Mac-en min og tømte papirkurven. Jeg er i ferd med å bli gal og trenger virkelig et pålitelig verktøy for datagjenoppretting for å få dem tilbake. Kan noen anbefale den beste programvaren for dette?

Du må roe deg ned! Jeg vet det føles som verdens ende, men stol på meg, det finnes noen flotte verktøy der ute som kan hjelpe deg med å gjenopprette de filene. Jeg har vært der før, og etter å ha prøvd ut en haug med forskjellige måter å fiske ut filene mine fra det digitale avgrunnen, fant jeg ut at Disk Drill for Mac er virkelig solid.

Disk Drill har en ganske høy gjenopprettingsrate og støtter en masse filtyper—ikke å nevne at det også er super brukervennlig. Enten du mistet filene dine på grunn av å tømme søpla eller noe mer drastisk som en korrupt disk, kan dette verktøyet ofte få dem tilbake.

I tillegg tilbyr det en rekke ekstra verktøy som kan hjelpe deg å beskytte dataene dine i fremtiden, som databeskyttelse og sikkerhetskopiering av disker. Gratisversjonen lar deg gjenopprette opptil 500MB, noe som er ganske søtt hvis du bare trenger å få tilbake noen essensielle dokumenter eller bilder uten å betale umiddelbart.

Å, og siden du allerede har tømt søpla, sørg for å slutte å bruke Mac-en din så mye som mulig for å unngå å overskrive dataene du vil gjenopprette. Seriøst, hver lille bit hjelper i denne situasjonen.

Lykke til, og jeg håper Disk Drill redder dagen din akkurat som det gjorde med min!

For alle som ser etter Mac datarekonstruksjonsverktøy, kan du sjekke ut Disk Drill Media Recovery

på App Store for en pålitelig løsning.

Hvis Diskbor ikke fungerer for deg, vurder å prøve ut Stellar Data Recovery. Det er et annet robust alternativ for Mac-datagjenoppretting som støtter et bredt spekter av filtyper og lar deg gjenopprette data fra tomme papirkurver, ødelagte disker og til og med nylig formaterte partisjoner. Noen brukere synes Stellars grensesnitt er litt utfordrende, men de kraftige skannefunksjonene kan kanskje veie opp for det hvis du står fast.

Vær også oppmerksom på ett viktig råd: stopp enhver videre bruk av Mac-en din så mye som mulig inntil du har prøvd gjenopprettingsverktøyene dine. Bruk av maskinen kan overskrive sektorene der de tapte filene dine er lagret og gjøre dem uopprettelige. Det er som å lete etter en nål i en høystakk, og hver nye høystakkbit gjør søket vanskeligere.

For alle som ser på datagjenoppretting på en Mac, kan du også sjekke ut EaseUS Data Recovery Wizard. Det er mindre kjent enn Diskbor, men noen synes det er mer brukervennlig. Det tilbyr lignende funksjoner som gjenoppretting fra tomme papirkurver, formaterte disker, etc.

Husk, det finnes ingen løsning som passer alle. Din suksess vil avhenge av ulike faktorer, inkludert hvor raskt du starter gjenopprettingsprosessen etter den utilsiktede slettingen.

For en pålitelig løsning, kan du sjekke ut Diskbor Mac Data Recovery. Mange brukere sverger til det, og det er høyt ansett for sitt brukervennlige grensesnitt og høye gjenopprettingsrate.