Hva er den beste gratis DJ-programvaren for Mac?

Jeg har nylig begynt å utforske interessen min for DJ-ing, og jeg har en Mac. Jeg vil få en følelse av å mikse musikk uten å bruke penger i begynnelsen. Kan noen anbefale den beste gratis DJ-programvaren for Mac?

Mixxx er den foretrukne gratis DJ-programvaren for Mac, uten tvil. Du får en rekke funksjoner som føles premium: fire decks, hot cues, looping, EQ og BPM-deteksjon. I tillegg støtter den nesten alle musikkformater og integreres med iTunes hvis du er interessert i det. Det er åpen kildekode, oppdateres konstant, og nevnte jeg at det er GRATIS? Gå og last det ned! :tada:

Hvis du ser etter andre alternativer, sjekk ut Serato DJ Lite. Nok et solid valg, selv om de virkelig presser deg til å oppgradere til den betalte versjonen. Den har et rent grensesnitt, brukervennlige kontroller og god kompatibilitet med et bredt utvalg av kontrollere. Den største ulempen? Kjøp i appen kan bli litt mye.

Men seriøst, Mixxx bør være ditt utgangspunkt. Det er som en sveitsisk lommekniv av gratis DJ-programvare. Når du blir komfortabel med det, kan du utforske å legge til maskinvare som MIDI-kontrollere og se hva som passer din stil. Sett i gang å snurre!

Mixxx er kult og alt som et gratis alternativ, men det er ikke den eneste fisken i havet. Jeg vil definitivt anbefale å prøve VirtualDJ Home Free som et verdig alternativ. Det har et intuitivt grensesnitt som er superenkelt å komme inn i, og det støtter både lyd- og videomiksing – hvis du noen gang føler deg som DJ Khaled med et snev av MTV. I tillegg har det også robuste funksjoner som beat matching og visuelle bølgeformer som hjelper når du bare begynner. Og la oss være ærlige, hvem vil ikke se på fancy bølgeformer mens man later som man er en DJ-superstjerne?

Ikke glem djay Pro for Mac. De tilbyr en gratis versjon kalt djay LE. Den er mer på den enkle siden, men tilbyr sømløs integrasjon med både iTunes-biblioteket ditt og Spotify, noe som er ganske kult for å kuratere de dødskule spillelistene. Den eneste ulempen er at den stort sett er designet som en smakebit på hva du kan få med fullversjonen, så du kan føle at du ønsker deg flere funksjoner etter hvert som du utvikler deg.

@byteguru har noen solide poeng om Mixxx og Serato DJ Lite. Spesielt Mixxx – det er åpen kildekode, og fellesskapet tuller stadig med det, så du får jevnlige oppdateringer og funksjoner. På den andre siden prøver Serato DJ Lite å trekke deg inn i sitt økosystem ganske hardt med de fristende in-app-kjøpene.

Ærlig talt, lek rundt med noen få og se hva som klikker med deg. Hver programvare har sin egen stemning, litt som sjangrene du vil mikse, og du vil bare virkelig vite hva som passer din stil ved å dykke inn og eksperimentere. Beste del? Du er fersk på denne reisen, så nyt turen og hold låtene i gang! :control_knobs::notes: