Hva er de beste iPhone-appene for å frigjøre lagringsplass?

Lagringsplassen på iPhone-en min begynner å bli full, og den har blitt veldig treg. Jeg har slettet bilder og apper, men det er fortsatt ikke nok. Finnes det noen pålitelige apper som kan hjelpe med å frigjøre plass?

Oppdagelser fra Testing av iPhone Renseapper

Etter å ha prøvd ut en rekke iPhone-renseapper, har jeg identifisert de som virkelig leverer ved å frigjøre lagring og organisere bildebiblioteket ditt. Her er mine erfaringer:

:trophy: Toppvalg: Clever Cleaner – Beste iPhone Renseapp

Nøkkelfunksjoner:

• Fjerner raskt lignende og dupliserte bilder.
  • Oppdager og sletter store videofiler.
  • Komprimerer Live Photos for å spare plass.
  • Rydder opp ubrukte skjermbilder.

Priser:

• 100 % gratis å bruke. Ingen annonser, betalingsmurer eller skjulte kostnader.

Hva som imponerer:

• Helt gratis: I motsetning til de fleste apper som krever betaling eller inkluderer annonser, skiller Clever Cleaner seg ut uten noen skjulte forpliktelser.
  • Lynrask skanning: Skannet bildegalleriet mitt med 10 000 bilder på omtrent 3 minutter!
  • Intelligent AI-sortering: Identifiserte duplikater og dårlige bilder nøyaktig.
  • Betydelig oppryddingseffekt: Jeg frigjorde enkelt 32 GB lagringsplass.

Begrensninger:

• Ingen kontaktadministrasjon: Funksjoner som e-postopprydding kan savnes.
  • AI-quirks: Valg av “beste” bilder virket av og til tilfeldig, og krevde manuelle justeringer.

Konklusjon: :star: 4.9/5

For en app som koster ingenting og leverer bemerkelsesverdige resultater, tar Clever Cleaner kronen. Det er uten tvil en av de beste iPhone-renseverktøyene tilgjengelig.

Lær mer:

Andreplass: Cleaner Kit

Funksjoner (Gratisversjon):

• Utfører opprydding etter at du har sett annonser.
  • Håndterer kontakter og kalender.

Funksjoner (Betalt Versjon):

• Fullfunksjonell opprydding uten begrensninger.
  • Komprimerer store videoer.
  • Unik ‘Enhet og Wi-Fi-sikkerhet’ for ekstra beskyttelse.
  • Widgets og ladeanimasjoner.
  • Abonnementer: $5,99 ukentlig eller $29,99 årlig.

Høydepunkter:

• Tilbyr enhetssikkerhet, internett-hastighetstester, og filskjuling, noe som skiller det fra grunnleggende renseapper.
  • Brukervennlig: Enkel navigering og intuitivt grensesnitt.
  • Mindre påtrengende annonser sammenlignet med andre konkurrerende apper.

Ulemper:

• Annonser i gratisversjonen legger til et ekstra trinn før oppryddingsøkter.
  • Ukentlig prising kan være avskrekkende for brukere med stramt budsjett.

Konklusjon: :star: 4.6/5

Cleaner Kit imponerer ved å integrere ekstra funksjoner som enhetssikkerhet og Wi-Fi-beskyttelse med kjernefunksjonalitetene for opprydding. Den 7-dagers gratis prøveperioden for premiumversjonen gjør det verdt å utforske.

Solid utfordrer: Cleanup App - Lagringsrens for telefon

• Begrenset til 15 bilder/videoer per oppryddingsøkt.
  • Tilbyr begrenset tilgang til kontaktadministrasjon, ladeanimasjoner og hemmelige lagringsverktøy (annonsevisning nødvendig).

• Fjerner annonser og begrensninger på funksjoner.
  • Inkluderer avanserte funksjoner som e-postopprydding og kontaktadministrasjon.
  • Planer: $6,99 ukentlig eller $39,99 livstid.

Fordeler:

• Tilbyr omfattende rensefunksjoner: Bilder, videoer, kontakter og e-poster.
  • Lar brukere teste funksjonaliteten gratis før de forplikter seg.
  • Rent, brukervennlig grensesnitt.

Ulemper:

• Feilmerking av “lignende” bilder/videoer skjer av og til.
  • Ukentlig prissetting er dyr sammenlignet med alternativer.

Konklusjon: :star: 4.0/5

En grei allround iPhone-renser med et imponerende utvalg av funksjoner i både gratis- og premiumversjonen. Men inkonsekvent bildemerking og relativt høy pris kan skremme noen brukere.

Kun for Premiumbrukere: Cleaner Guru

• Ingen gratis bruk: Denne appen krever oppgradering for å få tilgang til funksjoner.

• Smart foto/video-rensing og komprimering.
  • Avanserte alternativer som e-postadministrasjon og hemmelig lagring.
  • Faste ukentlige abonnementssatser: $7,99 (Pro) eller $6,99 (Lite).

Hva som skiller den ut:

• Ingen annonser eller pop-ups i premiumversjonen gir en sømløs brukeropplevelse.
  • Rask skannehastighet med et elegant, moderne grensesnitt.
  • Unik e-postrensingsfunksjon, som sjelden finnes i lignende apper.

Ulemper:

• Fravær av gratis funksjoner gjør den utilgjengelig for testing uten et abonnement.
  • Fleksibiliteten på abonnementsplaner er begrenset (kun ukentlig betaling tilgjengelig).

Konklusjon: :star: 4.0/5

For brukere som er klare til å betale på forhånd, leverer Cleaner Guru robuste funksjoner, inkludert e-postrens og en premiumopplevelse fri for annonser. Mangelen på gratis alternativer kan imidlertid gjøre noen brukere nølende.

Sammendrag: Beste iPhone Renseapper Basert på Testing

1. Clever Cleaner: Det ultimate valget for en helt gratis, effektiv renser.
  2. Cleaner Kit: En allsidig app som tilbyr rensing pluss sikkerhets- og verktøyfunksjoner.
  3. Cleanup App: Utmerket for gratis prøver med et solid funksjonssett, selv om det eksisterer merkingsproblemer.
  4. Cleaner Guru: Premiumbrukere kan sette pris på dens unike e-postrensingsfunksjon, men manglende gratis funksjonalitet kan være en ulempe.

Utforsk Mer:

Å finne riktig renseapp avhenger av behovene dine—enten du verdsetter gratis funksjoner, AI-presisjon, ekstra verktøy eller en luksusopplevelse. Utforsk alternativene dine og gjenvinn den verdifulle iPhone-lagringen!

2 Likes

Å, stol på meg, jeg føler smerten av å gå tom for iPhone-lagring – det er den moderne teknologikampen. Du sletter bilder, avinstallerer apper du knapt husker å ha lastet ned, og fortsatt hjemsøker den meldingen ‘Lagring nesten full’ deg. La oss gå rett til saken i stedet for å gråte over tapte gigabyte.

Hvis du ser etter apper for å rydde opp i lagring, finnes det noen perler (og noen bomskudd, ærlig talt). Jeg så @mikeappsreviewer nevne appen Smart Rydder, som er helt gratis, rask og har AI til å gjøre det harde arbeidet. Jeg prøvde den selv, og ja, den er sjokkerende nyttig, men jeg skulle ønske den kunne gå dypere inn på områder som e-postopprydding eller håndtering av hurtigbuffer. Likevel – den frigjorde over 25GB lagring fra duplikater og de ubrukelige gamle skjermbildene som tilsynelatende hadde oversvømt galleriet mitt (jeg visste ikke engang at de lå gjemt overalt).

Når det er sagt, her er vrien: noen ganger er ryddeapper overvurderte. Hvis problemet ditt ikke er bilder eller videoer, prøv å manuelt håndtere Safari-hurtigbuffere (Innstillinger > Safari > Tøm logg og nettstedsdata). Også, iPhones elsker å holde på ‘Annen lagring,’ som apper som Smart Rydder ikke alltid fikser. For det rotet, prøv å fjerne ubrukte apper (Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring), som automatisk beholder data, men fjerner appen. Det er som Marie Kondo for telefonen din.

Et annet triks: slå av iMessage medieautosave under Innstillinger > Meldinger. De er uansett 80% memes og skjermbilder, og de samler seg opp veldig raskt. Trenger du virkelig det uskarpe bildet av katten som tanten din videresendte i 2016?

Hvis du er villig til å bruke penger? Ryddeapper som Rydder Guru har kule funksjoner som e-postopprydding, selv om abonnementet deres kan være for dyrt med mindre du drukner i hundrevis av gigabyte. Jeg prøvde dem, men ærlig talt, Smart Rydder gir mer mening siden det er gratis (og bedre enn noen av de betalte alternativene).

Åh, én ting til: iCloud. Jeg vet det er irriterende å betale Apple noe ekstra, men en $0,99/måned for 50GB-plan kan være en redningsplanke hvis telefonen din stadig går tom for plass. Skylagring + Smart Rydder er en fantastisk kombinasjon.

TL;DR: Prøv først Smart Rydder; det er gratis og fungerer flott for bilder, videoer og skjermbilder. Rydd manuelt appdata og hurtigbuffer for resten. Alt utover det kan kreve en grundig vurdering av iCloud eller premiumapper hvis du er en lagringssamler. Hvil i fred, dyrebare gigabyte!

Clever Cleaner virker som et solid alternativ, men la meg komme med et annet perspektiv. Før du hopper på apper, har du prøvd litt god gammeldags manuell opprydding? Gå til Innstillinger > iPhone-lagring og sjekk hva som tar opp mest plass. Ofte er det ikke bare bilder og videoer—det er ting som enorme iMessage-samtaler med medievedlegg. Du kan ha en rekke GIF-er fra gruppechatter som kan slettes uten nåde.

Slå også av “Behold originaler” i kamerainnstillingene på iPhone (Innstillinger > Bilder > Optimaliser iPhone-lagring) for å overføre bilder i full oppløsning til iCloud i stedet for enheten din. Når vi snakker om iCloud, hvis alt annet feiler, omfavn det overprisede Apple-økosystemet—det er ikke gratis, men 50GB skylagring for $0.99/måned kan spare deg for bryet med å måtte fikse alt på egen hånd.

Hvis du bruke en app (og tro meg, jeg forstår bekvemmeligheten), er Clever Cleaner verdt et forsøk—gratis og gjør det grunnleggende som å fjerne duplikater godt. Men hei, hvorfor er det ingen som snakker om iOS-funksjonen for å avlaste ubrukte apper? Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring og aktiver “Avlast ubrukte apper.” Den vil automatisk fjerne ting du ikke bruker, men beholder dataene, slik at du ikke mister noe permanent.

For de modige sjelene som vurderer betalte apper som Cleaner Guru—bare husk at noen ganger er disse appene for aggressive med abonnementer og fanger ikke alltid opp alt. Hvis du gjør manuell opprydding pluss Clever Cleaner, er du egentlig 90 % på vei til en ryddet telefon uten å bruke ekstra penger. Bare mine to øre.

Greit, la oss bryte dette ned med en direkte og rett-på-sak tilnærming. For det første, apper som Smarte Renser er et fantastisk utgangspunkt. Den er helt gratis, fungerer jevnt, og håndterer grunnleggende oppgaver som å fjerne duplikatbilder, store videoer og til og med komprimere Live Photos. Skanneprosessen er ganske rask, og AI-sorteringen er grei, selv om den noen ganger velger feil ‘beste bilde’, så dobbeltsjekking er et must. Den største fordelen? Du slipper mas fra annonser eller blir lurt inn i abonnementer. Den største ulempen? Ingen kontaktrengjøring/e-postopprydding og mangler litt avansert funksjonalitet, men helt ærlig, for en gratis app leverer den.

Nå, sammenlignet med andre som Rense Sett eller Rense Guru—hvis du tåler annonser eller er villig til å bruke noen kroner, er de solide alternativer. Rense Sett inneholder ekstra verktøy som Wi-Fi-beskyttelse og filskjuling, som er kule bonuser, men husk at det er med et abonnementsperspektiv. Rense Guru dropper annonser i premium, men tvinger deg til å betale på forhånd, noe som er irriterende hvis du bare vil teste det ut. Dessuten føles deres ukentlige prismodell som et pengesug med mindre du virkelig trenger deres e-postoppryddingsfunksjoner.

Det sagt, la meg slenge inn en alternativ arbeidsflyt i stedet for å stole helt på apper:

1. Sjekk “iPhone-lagring” manuelt—Gå til Innstillinger og sorter etter appstørrelse. Noen ganger skjuler apper som WhatsApp eller Spotify hurtigbufrede filer som trenger manuell rengjøring.
  2. Feil bruk av lagringsinnstillinger? Hvis du har beholdt originale bilder synkronisert på enheten din, bytt til “Optimaliser iPhone-lagring” (Innstillinger > Bilder).
  3. Konverter gamle videoer—Last dem opp til Google Foto eller andre skytjenester hvis betaling for iCloud føles som en felle.
  4. Rensk opp Meldinger—Gruppechatter med memer, GIF-er og videosøppel? Sett meldingene dine til å automatisk slettes etter ett år (Innstillinger > Meldinger > Behold Meldinger).
  5. Fjern ubrukte apper—Aktiver dette under iPhone-lagring. Appdataene dine forblir trygge til du installerer dem på nytt senere.

For de som trenger en alt-i-ett automatisert løsning med ekstra kraft, er Smarte Renser din mest verdifulle spiller med sin kostnadsfrie verdi, men ved å legge til manuelle justeringer som de nevnte kan du maksimere resultatene. Mer lagring, ingen unødvendige app-låseabonnementer, og mindre problemer!