Jag laddade ner Cleaner Guru-appen och tänkte att den kanske kan hjälpa till att organisera mina telefonfiler, men innan jag använder den vill jag bekräfta om den verkligen är gratis eller om det finns några dolda avgifter. Har någon använt den och kan förtydliga?
Ärligt Intryck av Cleaner Guru App
Cleaner Guru: En Titt Bortom Hypen
Vi strävar alla efter den perfekta iPhone-upplevelsen—rensad lagring, organiserade bilder och optimerat utrymme. Cleaner Guru lovar att leverera, men till vilket pris? Spoiler: Du kanske vill hålla i plånboken för denna.
Grundläggande Funktioner
Cleaner Guru erbjuder några lockande funktioner som:
- Rensning av röriga fotogallerier.
- Komprimering av videor för att spara utrymme utan att offra alltför mycket kvalitet.
- Slå ihop duplicerade kontakter för att hålla adressboken städad.
Men låt oss inte försköna det här—det finns ett stort problem. Även om dessa funktioner kan verka tilltalande bleknar glansen när du inser att den ‘gratis’ versionen praktiskt taget är obefintlig. Precis när du är redo att rensa dina filer dyker en betalvägg upp och kräver en rejäl veckoprenumerationskostnad. Är det nästan vilseledande? Du avgör.
Höjdpunkterna
Låt oss fokusera på vad Cleaner Guru gör bra:
Sortering av foton: Den grupperar liknande bilder ganska effektivt, vilket gör det enkelt att rensa bort dubletter eller nästan identiska bilder.
Interaktiv Radering: Att svepa för att radera objekt ger en märkligt tillfredsställande känsla till en annars tråkig uppgift.
Snabba Sökningar: Appens sökhastighet är otroligt snabb, vilket ger den en effektiv fördel.
Varningsflaggorna
Nu går vi igenom baksidan av myntet:

En Balanserad Syn
Slutbetyg: 3,8/5
Är Cleaner Guru säker? Absolut. Är den funktionell? Självklart, om du är villig att betala. Men den frustrerande kostnadsstrukturen gör det svårt att rekommendera, särskilt när det finns gratisalternativ. Ta till exempel Gratis Clever Cleaner App av CleverFiles. Den erbjuder liknande funktioner till noll kostnad, vilket sparar dig upp till $384 årligen.
Slutsats
Om du är ute efter rutinmässig iPhone-rensning utan att spräcka budgeten, hoppa över Cleaner Guru. Istället för att slänga pengar på veckoprenumerationer, undersök gratisalternativ som Clever Cleaner. Din plånbok kommer att tacka dig, och du får fortfarande den strömlinjeformade upplevelsen du söker—utan förbehåll.
Inte riktigt gratis, nej. Jag testade Sjyst Städguru själv och trodde att allt skulle vara frid och fröjd, men nej—det är en lurig prenumeration som väntar på dig. Tekniskt sett kan du ladda ner den gratis, men appen är i princip låst tills du betalar 89 kr i veckan. Det är typ, vad, över 350 kr/månad för något superenkelt? Du lockas med skanningar och förhandsvisningar, men den riktiga funktionen (ta bort dubbletter, komprimera videor) är bakom betalväggen. Mitt råd? Skippa dramat.
Jag förstår lockelsen—den organiserar ditt kaotiska fotobibliotek och slår samman dubbletter av kontakter, absolut. Men det finns gratisappar där ute som gör samma sak… utan att tömma ditt bankkonto. Jag bytte till den här Smart Städapp som någon nämnde i en annan tråd. Samma städverktyg, faktiskt gratis, och förmodligen ett bättre erbjudande om du inte gillar att kasta pengar i sjön.
Slutsats? Sjyst Städguru är gratis att ladda ner men inte att använda. Om du är okej med att slå in ditt kreditkort, kör på. Annars, spara dig frustrationen.
Definitivt inte gratis att använda. Cleaner Guru lockar in dig med en gratis nedladdning, gör dig uppspelt över att rensa upp din telefon, och sedan möter du en betalvägg. De där premiumfunktionerna, som att ta bort dubbletter eller komprimera videor? Ja, de är låsta bakom en prenumeration på 7,99 USD/vecka. Det är över 400 USD per år för en grundläggande filrensning. Vem har pengar till det?
Testa med den “gratis” versionen om du vill, men ärligt talat, den är i princip värdelös om du inte betalar. Det känns som om de dinglar moroten framför dig utan att låta dig äta den. Jag kollade vad andra som @mikeappsreviewer sa, och japp, konsensusen är densamma. Till och med @nachtschatten nämnde Clever Cleaner som ett gratisalternativ för att göra samma uppgifter utan att tömma plånboken. Jag bytte till det och har aldrig sett tillbaka—det är ENKELT och kostar 0. Spara dig besväret och titta där istället.
Så, Cleaner Guru-appen är inte gratis att verkligen använda. Visst kan du ladda ner den gratis, men den retar dig i princip med funktioner som galleriuppstädning, videokomprimering och enande av dubbla kontakter, bara för att trycka upp en aggressiv prenumeration på $7.99/vecka i ansiktet på dig. Ärligt talat, du kan samla på dig över $400+ per år bara för att försöka hålla din telefon organiserad. Ganska brutalt, eller hur?
Nu ska vi vara ärliga—om du tycker det är okej att betala, visst, då fungerar den ganska bra. Fotosorteringen är trevlig, skanningarna är snabba och att svepa för att radera är märkligt tillfredsställande. Men om du är som jag och inte vill bränna hål i plånboken för grundläggande funktionalitet, så är alternativ en räddare i nöden. Jag märkte att @nachtschatten och @mikeappsreviewer nämnde Clever Cleaner-appen för iPhone, och ja, den är ganska bra. Här är vad jag upptäckte efter att ha bytt:
Fördelar med Clever Cleaner-appen:
- Faktiskt Gratis: Du får det viktigaste utan dolda avgifter eller prenumerationer. Tack och lov.
- Användarvänlig: Enkel layout, ingen inlärningskurva. Upptäck dubbla foton, appar och skräp enkelt.
- Effektiv Prestanda: Snabba skanningar och rensningar utan fördröjning.
Nackdelar:
- Begränsad på Avancerade Funktioner: Förvänta dig inte några flashiga extrafunktioner som videokomprimering du kan få någon annanstans.
- UI Kunde Förbättras: Lite för enkel på vissa ställen, men en mindre sak med tanke på att den är gratis.
Cleaner Guru och Clever Cleaner är förstås inte de enda där ute. @sternenwanderer påminde mig om att det finns en mängd liknande appar som flyter omkring—fast gratis, kapabla sådana är sällsynta. För prismedvetna användare står Clever Cleaner sig bra. Om du betalar för Cleaner Guru gör du i princip samma uppgifter men med betydligt tunnare plånbok. Ditt val!