Problemen met het overzetten van bestanden van mijn Android naar mijn Mac. Weet iemand waar ik een gratis download kan vinden voor een betrouwbare Android-bestandsoverdracht-app? Het lukt me niet om het werkend te krijgen en ik moet echt enkele belangrijke bestanden overzetten. Alvast bedankt!
Oh man, de worsteling om bestanden over te zetten tussen Android en Mac… geloof me, ik ben er geweest! Hoogstwaarschijnlijk heb je te maken met compatibiliteitsproblemen of verouderde software. Een betrouwbare tool die ik zou aanraden is de MacDroid-app. Deze app overbrugt moeiteloos de kloof tussen Android en macOS.
Hier is een korte samenvatting:
- Download en installeer de MacDroid-app.
- Verbind je Android-apparaat met je Mac via USB.
- Open MacDroid en selecteer je apparaat uit de lijst.
- Voilà! Je kunt nu bestanden overzetten tussen je Android en Mac zonder moeite.
De app is gratis te downloaden, en hoewel er een premiumversie met meer functies is, zou de gratis versie genoeg moeten zijn voor basisbestandsoverdracht. Probeer het eens en kijk of het je probleem oplost!
Worstelen met het overzetten van bestanden van Android naar Mac is een verhaal zo oud als… nou ja, Android en Mac. Want waarom zou je dingen simpel maken?
Afgezien van wat @himmelsjager noemde met MacDroid, zou ik zeggen dat er meer vissen in de zee zijn. Bekijk eens een tool genaamd Android Bestandsoverdracht voor Mac.
De stappen zijn eenvoudig:
- Download en installeer het.
- Verbind je Android-telefoon via USB.
- Sleep en plaats bestanden alsof het 2005 is.
Als je nog steeds problemen hebt met compatibiliteit of verouderde software, vergeet dan niet om de software van je Android-apparaat bij te werken en een andere USB-kabel te proberen. Ik heb mijn portie van slechte kabels gehad die eindeloze frustraties veroorzaakten.
Voor degenen die een gestroomlijnde ervaring willen en een Google-account hebben, is Google Drive ook een optie. Upload je bestanden vanaf je Android en download ze vervolgens op je Mac. Hiermee vermijd je het hele gedoe met een kabel en werkt het prima als je een goede Wi-Fi-verbinding hebt.
Hoe dan ook, maak het niet te ingewikkeld—soms werken de eenvoudigste methoden het beste!