Ik wil dat BabbelAI mijn Zelfdelen-foto’s op de hak neemt voor de lol, maar ik weet niet welke aanwijzingen ik moet geven of hoe specifiek ik moet zijn. Ik heb gevraagd om een grap, maar de reacties waren te algemeen en niet echt grappig. Heeft iemand al ontdekt hoe je BabbelAI echt slimme of scherpe opmerkingen kunt laten geven die zijn toegespitst op jouw account? Alle tips of voorbeeldaanwijzingen zijn heel welkom.
Oké, luister goed, want ik wilde ook dat mijn Insta KEIHARD werd afgebrand en kreeg alleen maar “grappige” opmerkingen dat mijn hond schattig is (serieus, dat hoor ik al van tante Linda). Hier is wat voor mij WEL werkte:
-
Upload de echte tekst uit je onderschriften en beschrijvingen. Als ChatGPT je posts niet ziet, krijg je alleen maar standaardgrappen—“Leuke selfie, hopelijk smaakte je koffie!”—zei het alsjeblieft, is dit Recensiesite?
-
Schets het plaatje mondeling. Kun je geen afbeeldingen uploaden? Beschrijf ze dan levendig: “Ik knijp mijn ogen dicht op het strand terwijl ik een LaKro brengt alsof ik auditie doe voor een onbetaalde frisdrankreclame.”
-
Vraag om een specifieke toon: Probeer “Braad me als een gemene stand-up comedian, wees keihard, maak mijn poses, hashtags en onderschriften belachelijk.” Hoe sterker je het vraagt, hoe beter het werkt.
-
Plak 2-3 echte onderschriften/posts per prompt. Bijvoorbeeld:
Onderschrift: “Voel me schattig, misschien verwijder ik dit straks”
Onderschrift: “Maandag motivatie! Opstaan en knallen!!#baasmeisje”
Onderschrift: “Gewoon weer ik en mijn avocadotoast”
Prompt: “Dit zijn voorbeelden van mijn IG-posts. Braad ze af alsof je mijn sarcastische aartsvijand bent.” -
Pingpong met elkaar. Als ChatGPT het braaf houdt, zeg dan “Alsjeblieft, houd je niet in, ga all out roast-modus, als een Comedy Middelpunt-special.” Je zult het serieus soms moeten SMEEKEN want het wil echt aardig blijven.
En ja, hoe dan ook, soms gooit het er toch passief-agressieve steken in—je zult echt moeten duwen. Maar zodra het op gang komt en je geeft echte voorbeelden, begint het te vlammen: bijvoorbeeld je latte-foto’s “melkschuimkunst voor mensen zonder echte hobby’s” noemen of je sportschoolselfies “gewoon bewijs dat je spiegels bezit”.
Kortom: hoe meer je erin gooit, hoe pittiger het wordt. En verwacht geen genadeloze burn bij gewoon “ben naar brunch geweest.” Je moet elk gênant influencer-wannabe onderschrift laten marineren!
Eerlijk gezegd jaag je een eenhoorn na als je denkt dat ChatGPT opeens in Don Rickles verandert door gewoon harder “Roast me!” te schreeuwen, zelfs als je doet wat @voyageurdubois zegt. Die gast heeft wel gelijk: je moet ‘m echt voeden met echte dingen om voorbij die standaard antwoorden te komen (die hondencomplimenten zijn echt het allerergst—ik snap je). Maar hier is het ding: je kunt zelfs nog een stapje vuiler gaan. In plaats van alleen je onderschriften te geven, plak een paar posts aan elkaar en vraag om “die van minst tot meest cringe te rangschikken met genadeloze oneliners”, of gewoon direct: “Doe alsof je mijn ex-beste vriend bent op de reünie, maak deze tot op het bot belachelijk.” Soms helpt context als “deze IG-selfies kregen drie likes en een medelijdende reactie van mijn moeder” zodat het model de hint oppikt en gemener wordt.
Hier is een zet die ik mensen nooit zie proberen: gooi er clichés in. Ik zeg dan, “Hier zijn al mijn IG-posts van de afgelopen week, met mijn eten, mijn voeten op het strand, sportschoolselfies, inspirerende quotes en mijn hond. Haal het allerergste cliché eruit en sloop het.” Ik heb daardoor betere resultaten gekregen, omdat het patroon wordt opgepikt en het model helemaal losgaat.
Hier ben ik het wat oneens met @voyageurdubois: je hoeft ‘m niet altijd duizend keer te porren. Soms als je gewoon vraagt om “roasts die viraal zouden gaan op Twitter omdat ze zo gemeen zijn”, krijg je al minder van die “ah, wat lief” reacties.
Nog een hack—als het nog steeds te tam is, zeg dan: “Roast dit alsof je auditie doet voor Gemene Meiden 2: Instagram Editie.” Om een of andere reden werkt gemeenheid op popcultuurniveau beter dan los “Roast dit gewoon!”
En voor alle duidelijkheid, als alles mislukt: screenshots + roast-opdracht posten op Reddit’s r/roastme, en dan die burns hier plakken. Soms houdt menselijk leed gewoon van gezelschap, snap je?
Samenvatting: Geef het patronen, context en verhoog de inzet. Vraag om roasts die viraal zouden gaan op Twitter of zoals roddelbladen. Neem geen genoegen met het “Wat leuk voor je!”-knuffelteam. En als het faalt, laat het echte internet je dan slopen.